Оперне Різдво | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Оперне Різдво
Черкашина-Губаренко Марина
Оперне Різдво
У Мінську на Міжнародному конкурсі вокалістів лауреатом другої премії стала Валентина Феденьова ( Україна)
26 грудня 2014, п'ятниця
Поширити у Facebook

Передноворічні тижні позначаються у столиці республіки Білорусь визначною культурною подією. Увага всіх любителів мистецтва була у цей час прикута до опери. На цей раз щорічний різдвяний оперний форум, який проводиться на сцені білоруського Большого театру опери та балету, набув нового формату.

У прем’єрних вистав театру поряд з білоруськими співаками виступали запрошені солісти з Росії, Грузії, а також з України. Так, партію Герцога в опері «Ріголетто» з успіхом виконав соліст Одеського оперного театру Владислав Горай.

Заслужений успіх випав і на долю диригента постановника опери Леонкавалло «Паяци», талановитого представника української диригентської школи Віктора Плоскіни, який вже дев’ятий сезон здійснює музичне керівництво білоруським колективом і за ці роки сприяв суттєвому зростанню його художнього рівня. Новиною стало те, що на цей раз паралельно з основною оперною програмою вперше тут проходив масштабний Міжнародний різдвяний конкурс вокалістів.

Авторитетне журі конкурсу очолив генеральний директор Большого театру Білорусі Володимир Гридюшко. У його склад увійшли відомі білоруські музиканти, а також керівники оперних колективів і престижних вокальних змагань з різних країн, у тому числі генеральний директор Львівського національного академічного театру опери і балету імені Соломії Крушельницькій Тедей Едер. Величезний інтерес, який викликав І-й Мінський міжнародний різдвяний конкурс, підтверджується кількістю учасників першого туру. До Мінську приїхали більше ста п’ятдесяти молодих співаків з різних країн. Чималу долю склали серед них українські учасники цього серйозного змагання.

УКРАЇНСЬКА СПІВАЧКА ВАЛЕНТИНА ФЕДЕНЬОВА

З гордістю можна говорити, що наші співвітчизники зайвий раз підтвердили, що Україна багата яскравими природними голосами. За словами учасника журі Віктора Плоскіни, умови конкурсу були досить суворими, у той час як кількість можливих претендентів на найвищі нагороди явно перевищувала заплановану цифру фіналістів. Тому, на його думку, деякі талановиті українські співаки не пройшли у третій тур, хоча їх потенціал виявився досить високим. Проте і серед одинадцяти учасників фіналу змагання, який носив красномовну назву «Молоді голоси світової опери», дипломи лауреатів одержали солісти Харківського театру опери та балету Ксенія Бахритдінова та Сергій Замицький, а лауреатом другої премії стала колишня солістка Донбас-опери Валентина Феденьова.

Військова агресія і політика зухвалих сепаратистів із так званої ДНР вимусили талановиту молоду співачку кинути рідне місто і стати біженкою, відчуваючи відповідальність за життя маленького сина. Її охоче взяли у трупу камерного музичного театру «Санкт-Петербург Опера». Однак вона не втрачає надії повернутися додому, у рідний театр, який виховав її і дав путівку у творче життя.

Специфіка цього вокального змагання полягала у тому, що фінальний тур передбачав виконання переможцями не окремих номерів, а оперних сцен у супроводі оркестру театру (диригент В’ячеслав Волич). Їх партнерами ставали при цьому досвідчені солісти мінського Большого театру. Так, Валентина Феденьова виконала сцену листа Тетяни з «Євгенія Онєгіна» Чайковського за участю Марини Аксьонової, яка виступила у партії Няні. А володар гран-прі, блискучий узбецький тенор Раміз Усманов провів з провідним мінським сопрано Анастасією Москвіною сцену Рудольфа і Мімі з опери Дж. Пуччіні «Богема».

Відомий білоруський співак Володимир Петров, який виступив у провідних партіях у оперних виставах форуму, одночасно майстерно підіграв у ролі Фігаро юній Розіні, володарці першої премії чарівній Марії Шабуні. Марії лише 22 роки, вона ще вчиться у Білоруській державній академії музики і вже зарахована до числа стажистів мінського оперного театру. Лише нещодавно залишив студентську лаву випускних Тбіліської державної консерваторії ім.. В. Сараджишвілі Лаша Сесіташвілі, який одержав третю премію і виступив у фінальному турі у партії Жермона у дуеті з Віолетою-Оленою Бундельовою. Всі володарі перших премій взяли також участь у гала-концерті, яким завершився V Мінський міжнародний Різдвяний оперний форум.


Автор: Марина Черкашина-Губаренко
Музикознавці: Марина Черкашина-Губаренко
Джерело: Газета "День"



Інші:

Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
501.jpg