«Iталійські пристрасті на українській сцені» | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Iталійські пристрасті на українській сцені»
Рожок Зоя
«Iталійські пристрасті на українській сцені»
Вперше в афіші Оперної студії з’явилася вистава «Ріголетто»
2 червня 2016, четвер
Поширити у Facebook

Резонанс у меломанів викликала постановка в Оперній студії Національної музичної академії України всесвітньо відомого твору Джузеппе Верді. Вистава «Ріґолетто» здійснена за сприяння Посольства Італії в Україні.

ГОЛОВНІ ПАРТІЇ ВИКОНУЮТЬ: ОЛЕКСІЙ ЖМУДЕНКО (РІГОЛЕТТО) І ЗОЯ РОЖОК (ДЖИЛЬДА) / ФОТО МИКОЛИ ГАМКАЛА

Навряд чи знайдеться у світі бодай один мужчина, який жодного разу самовдоволено не промугикав би собі під ніс: «Серце жіноче до зрад охоче...» Але далеко не всім з них відомо, що ця знаменита пісенька Герцога із безсмертної опери «Ріголетто» є характеристикою... самого Герцога — відчайдушного бабія та розпусника. Арія — окраса репертуару будь-якого тенора й водночас — свідчення його майстерності і зрілості.

Утім, як і вся опера, прем’єра якої відбулася далекого 1851 р. у Венеції, і відтоді вона переможно долає кордони, країни, континенти, завойовуючи собі дедалі більше нових прихильників. Також «Ріголетто» — прекрасний матеріал для навчання молодих вокалістів. Опанувавши цей шедевр італійської оперної класики, вони не лише набувають неоціненного досвіду, а й переходять на якісно новий виконавський рівень. Тож цілком зрозумілою є нагальна необхідність поновлення твору на сцені Оперної студії, і його здійснили режисер Ірина Даць і диригент Василь Василенко. Не порушуючи класичних канонів, постановниці вдалося створити компактну й динамічну виставу, яка сприймається на одному подиху. В декораціях у стилі мінімалізму акцентовано увагу на таких символах: дзеркало — як межа між світами добра і зла, цноти й розпусти, справжніх та уявних цінностей; та величезний банер з тузом пік, як символом фатальної невідворотності трагедії справдженого прокляття.

У чудовій вокально-акторській (усі дійові особи не просто стовбичать на авансцені й «висять» на кінчику диригентської палички, а вільно і невимушено рухаються) команді чи не на цілу голову вище стоїть тандем головних героїв.

Олексій Жмуденко (Ріголетто) — фактурний, з чудовим соковитим баритоном, дуже приємним. Співак упродовж трьох годин тримає зал у напруженні, змушує переживати й слідкувати за кожним його порухом, легко переходить від глузування (блазень) до ніжності (батько), невимовного страждання, ненависті (гнівна арія «Куртизани, нащадки гидоти»), благання («Благаю, згляньтесь наді мною!») тощо. Актор на сцені проживає свою роль, а кожна арія завершувалася бурхливими оплесками та вигуками: «Браво!».

Органічною партнеркою у виставі стала Зоя Рожок (Джильда) — ніжна, тендітна, мрійлива, любляча, пристрасна, жертовна і мужня — такий діапазон почуттів її героїні вимагає неабиякої акторської майстерності, віртуозного володіння вокалом та дикцією. До того ж, співачка дуже рухлива й динамічна.

Втім, виставу ще потрібно вдосконалювати. Можливо, наступного разу оркестр, який загалом звучить непогано, не буде «розходитись» із солістами.

Загалом публіка зовсім не була розчарована, і всі музикознавці зійшлися на думці, що нова постановка — яскрава мистецька подія, з якою треба привітати увесь колектив на чолі з керівником проекту, ректором НМАУ Володимиром Рожком, і побажати виставі славного творчого життя.+

P.S. Наступний показ вистави відбудеться 11 червня.


Автор: Сікорська
Виконавці: Зоя Рожок
Концертний зал: Великий зал Національної музичної академії
Джерело: Газета «День»



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine