Ще одна філармонія?  | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Ще одна філармонія? 
Київський квартет саксофоністів
Ще одна філармонія? 
У Києві з’явився новий проект, що популяризуватиме класичну музику
24 жовтня 2014, п'ятниця
Поширити у Facebook

29 жовтня стартує проект, який називається «Нова філармонія». І хоча організатори — Національний портал академічної музики «Music-Review Ukraine» — вважають назву креативною, за якою, за їх словами, «приховано не менш креативне наповнення», є сумніви, що це дійсно так.

Принципово нові проекти у сфері класичної музики — явище рідкісне. Хороші проекти — явище ще більш незвичне. Тому будь-яка ініціатива в цій царині, як мінімум, заслуговує на повагу. Погодьтеся, претендувати на статус «нової філармонії», отже, у певному сенсі, альтернативної і конкурентоздатної до філармонії вже діючої є серйозною заявкою. Організатори визнають, що «Нова філармонія» — амбітний проект, і стверджують, що «головну мету своєї діяльності вбачають у підтримці талантів України і у формуванні нової генерації слухачів класичної музики через їхнє залучення до світової та української музичної спадщини». Благородна мета. Але чим вона принципово відрізняється від мети будь-якої іншої організації, що проводить концерти класичної музики? Певно, нічим.

Обіцяно «інноваційний підхід» до популяризації музичної культури в Україні. Репертуар визначають: «Музика плеяди світових класиків: Й.-С. Баха, Л. ван Бетховена, В.-А. Моцарта, П. Чайковського, Д. Шостаковича — поєднається з українською сучасністю. Серед них — творчість фундаторів академічної музики України: Євгена Станковича, Мирослава Скорика, Валентина Сильвестрова» (незрозуміло, чому Станкович, Скорик і Сильвестров — це «фундатори академічної музики України», але це інше питання). Підтвердженням підозри, що в плані репертуарної політики ставку зроблено не на нове, а, радше, на добре відоме, є назва концерту, запланованого на 19 грудня цього року, «Шлягери звідусіль». Отже, і в цьому сенсі «нова» філармонія не відрізняється від «старої». Та й самі організатори, хоч і завуальовано, стверджують, що їхня ідеальна цільова аудиторія — масовий слухач, де поєднувалися б «всі наявні вікові категорії з однаковим бажанням: долучитися до музичного мистецтва».


Що стосується учасників — це солісти і колективи, яких знаємо не в останню чергу завдяки їхнім концертам в тій же Київській філармонії: піаністи — Юрій Кот, Олег Полянський, Дмитро Онищенко, Антоній Баришевський; скрипалі — Богдана Півненко, Мирослава Которович, Кирило Шарапов, Назарій Пилатюк; віолончелісти — Іван Кучер та Олександр Пірієв (він же — артистичний директор проекту «Нова філармонія»); серед ансамблів — Київський квартет саксофоністів, Струнний квартет імені Миколи Лисенка, квартети «Collegium» і «Лабіринт», фортепіанний дует «Kiev Piano Duo»; серед оркестрів — «Київські солісти», «Київська камерата» та Національний оркестр народних інструментів України, а також камерні хори «Київ» і «Хрещатик».


Місце проведення концертів, які проходитимуть 2-3 рази на місяць — Будинок вчених Національної академії наук України. Чому саме тут, де, відверто кажучи, не найкраща акустика? «У двоповерховому особняку є дві зали для двох форматів: салон (для фортепіанних речиталей) на 100 місць і концертна зала зі сценою на 200 місць»,— пояснює арт-директор Олександр Пірієв, тим самим даючи зрозуміти, що це, насамперед, бізнес-проект. Утім, обіцяє покращувати візуальні та акустичні питання майданчика.


Звісно, критика — річ малоприємна, але сказано це не для того, щоб «зарубати на корені» новостворений проект. Можливо, це той випадок, коли попередня недовіра до проекту допоможе уникнути ймовірного розчарування у ньому в майбутньому, а організаторам — адекватно представити свій, безумовно, вартий уваги проект.


Тож, 29 жовтня перший концертний сезон проекту «Нова філармонія» відкриє Київський квартет саксофоністів, який підготував програму разом з джазовими музикантами.


Наступного місяця заплановані концерти піаніста, лауреата конкурсу імені П. І. Чайковського Дмитра Онищенка (12.11), ансамблю «Фрески» (23.11) та солістів «Віолончельної пекторалі» у супроводі камерного оркестру «Київська камерата». (27.11)


Автор: Олеся Найдюк
Колективи: Київський квартет саксофоністів
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Велика зала Київського Будинку вчених
Джерело: www.kreschatic.kiev.ua



Інші:

Остап Лисенко - диригент, етнограф, музикознавець, педагог (140 років тому)
Як спів впливає на здоров'я?
Чому варто побачити балет "Норовлива донька" в Національній опері
Мирослав Скорик – геній, який прославив українську культуру!
Грав навіть у засланні: це композитор Барвінський, який пережив радянські табори
Музика незламності: гімн ВМС України отримав сучасне аранжування
Топ-10 молодих і перспективних акторів українського театру
Імена майбутнього української музики
Хор «Гомін» не очікував такого резонансу: мільйонні перегляди відео, розпродані квитки, додаткові концерти, турне Україною
Чому вагітним варто слухати класичну музику: науковці відповіли
«Симфонія перемоги». Як Бетховен і син гетьмана України перемогли Гітлера
Шляхами пам’яті: присвята Мирославу Скорику та Борису Лятошинському
Оперний співак, педагог, керівник театру «Музична драма», професор консерваторії
Дев'ять років тому в бою з російським агресором загинув соліст Паризької опери Василь Сліпак
Як П'ята симфонія Бетховена, присвячена українцю, стала символом перемоги
Тиха революція
9 червня день пам'яті Василя Барвінського
Консульство - філармонія: 20 років співпраці
"Зозулька" Соломії, або Трагічна доля Ганни Крушельницької
Дослідження виявило вплив музики на мозкові ритми людини
Випуск 2025: свято музики і таланту!
Легендарна "Мелодія" Мирослава Скорика має 20 версій і звучить на планеті кожні три дні
8 театральних прем'єр, які не можна пропустити в червні
Короткометражний фільм “ALONG THE LINES” увійшов до програми престижного TRIBECA FILM FESTIVAL
Яка зарплата у вчителя музики: що демонструє середній показник по країні
Батько Мирослава Скорика у 1939-му заробляв 500 злотих, а у 1941-му - 600 рублів
Видавництво "Родовід", "Танго для трьох"
Економіка дозвілля — скільки коштують квитки до кращих театрів ЄС
Актуальність опери у вічних питаннях
День пам’яті Дмитра Гнатюка
30-ліття «Віртуозів Львова»
Новий жанр у кіно: Анастасія Мамонтенко представляє «Маніфест духовного андеграунду»
Навіщо оркестру диригент: відповідь, яка здивує навіть меломанів
Міг навчати музики, але обрав бій за майбутнє без війни: чому вчитель обрав гармату замість класу
Дніпровський режисер поставив спектакль у Маріупольському театрі
Як у Львівському органному залі лікують душі музикою
100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
30.jpg