Міжнародна науково-практична конференція: "КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ АНСАМБЛЬ: ТРАДИЦІЯ ТА СУЧАСНИЙ ВИМІР" відбулася у Львові | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Міжнародна науково-практична конференція:
Дика Ніна Орестівна
Пилатюк Ігор Михайлович
Міжнародна науково-практична конференція: "КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ АНСАМБЛЬ: ТРАДИЦІЯ ТА СУЧАСНИЙ ВИМІР" відбулася у Львові
16 грудня 2016, п'ятниця
Поширити у Facebook

9 грудня 2016 року у Львівській національній музичній академії імені М. В. Лисенка відбулась Міжнародна науково-практична конференція: "КАМЕРНО_ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ АНСАМБЛЬ: ТРАДИЦІЯ ТА СУЧАСНИЙ ВИМІР" за участю знаних і молодих науковців.

Урочисту частину наукового мистецького форуму відкрив ректор Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка, професор, член-кореспондент НАМ України, народний артист України, кандидат мистецтвознавства Ігор Пилатюк. Він щиро подякував організаторам наукового форуму, а також підкреслив значущу роль та велику працю і досягнення кафедри камерного ансамблю і квартету ЛНМА.

В Пленарному засіданні були представлені доповіді:
"УКРАЇНСЬКИЙ КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ АНСАМБЛЬ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ"
Ігоря Пилатюка - народного артиста України, члена-кореспондента Академії Мистецтв України, кандидата мистецтвознавства, професора, ректора ЛНМА імені М.В. Лисенка (Львів, Україна);

"КАМЕРНО –ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ АНСАМБЛЬ У НАУКОВОМУ ВИМІРІ"
Ніни Дикої - кандидата мистецтвознавства, доцента кафедри камерного ансамблю та квартету ЛНМА імені М.В. Лисенка (Львів, Україна);

"КАФЕДРА КАМЕРНОГО АНСАМБЛЮ ТА КВАРТЕТУ В ЧАСІ СЬОГОДЕННЯ"
Артура Микитки - народного артиста України, професора, завідувача кафедри камерного ансамблю та квартету ЛНМА імені М.В. Лисенка (Львів, Україна);

"Теорія ансамблю в системі сучасної музикології та гуманітаристики: перспективні напрямки розвитку"
Ірини ПОЛЬСЬКОЇ - доктора мистецтвознавства, професора Харківської державної академії культури (Харків, Україна);

"Поняття виконавського інструментально-ансамблевого хронотопу: до питань професійної термінології"
Людмили ПОВЗУН, кандидата мистецтвознавства, професора, завідувачки кафедри камерного ансамблю та квартету Одеської національної музичної академії імені А.В. Нежданової (Одеса, Україна);

"Образи архітектурних просторів для камерних ансамблів у творах європейських художників ХVІ – поч. ХХ ст."
Орести РЕМЕШИЛО-РИБЧИНСЬКОЇ - доцента, архітектора, кандидата філософських наук, доцента кафедри
ДОА Інституту архітектури НУ ”Львівська політехніка” (Львів, Україна);

"Стиль Ігора Соневицького в жанрі камерно-інструментальному ансамблю"
Стефанії ПАВЛИШИН - доктора мистецтвознавства, професора Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка (Львів, Україна);

"З першого кола: новознайдений Струнний квартет Л. Ревуцького (1920 р.)"
Валентини КУЗИК - кандидата мистецтвознавства, доктора філософії
(з мистецтва), лауреата Премії ім. М. Лисенка, старшого наукового співробітника Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України, член НСКУ (Київ, Україна)

"Фотомистецтво і музика: психологія взаємовідносин різних видів мистецтва"
Василя ПИЛИП’ЮКА - Заслуженого діяча України, професор кафедри менеджменту мистецтва, Львівської Національної академії мистецтв, Лауреат Національної премії України імені Т. Шевченка (Львів, Україна) МИСТЕЦЬКИЙ ПРОЕКТ Василя ПИЛИП’ЮКА: «БОГОМ ДАРОВАНІ ЗУСТРІЧІ».

Конференція започаткована кафедрою камерного ансамблю і квартету Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка (зав. кафедрии - професор, нар.арт.України Артур Микитка) і проводиться вже вчетверте. Цьогорічна ж конференція - приурочена 165-им роковинам ЛНМА імені М. В. Лисенка. Науковий захід об'єднав близько 60 науковців з різних міст України, зокрема - Києва, Львова, Харкова, Одеси, Вінниці, Дрогобича, Жешува (Польща) і молодих науковців з Китаю.

Особливий інтерес у Пленарному засіданні викликали доповіді-презентації: Василя Пилип'юка - світлини із нового фотоальбому "ДОЛЕЮ ДАРОВАНІ ЗУСТРІЧІ"; доцента, архітектора, кандидата філосовських наук, доцента кафедри ДОА Інституту архітектури НУ “Львівська Політехніка - п. Орести Ремешило-Рибчинської; завідувача музичної редакцією Львівського телебачення, редактора відділу архіву - п. Любові Козак (Львів, Україна).

Опісля Пленарного засідання конференції розпочалася робота по секціях, які працювали під рубриками: "ВИКОНАВСТВО ТА ПЕДАГОГІКА”, “ЖАНРОВО-СТИЛЬОВА СПЕЦИФІКА”, “ТВОРЧІ ПОРТРЕТИ В ІСТОРИЧНОМУ ПРОСТОРІ”; "КУЛЬТОРОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ” .

З конференції особливий інтерес викликала збірка тез: “КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ АНСАМБЛЬ: ТРАДИЦІЇ та СУЧАСНИЙ ВИМІР”, куди увійшли доповіді-тези 50-ти науковців-камералістів.

Особливу нішу в роботі міжнародної науково-практичної конференції посіли доповіді архітекторів: Орести РЕМЕШИЛО-РИБЧИНСЬКОЇ. “Образи архітектурних просторів для камерних ансамблів у творах європейських художників ХVІ – поч. ХХ ст.” та Олександри ДИДИ.“Архітектура і музика як дві нероздільні складові формування життєвого простору”.

КОНЦЕРТ КАМЕРНОЇ МУЗИКИ "НА ПЕРЕХРЕСТІ СТОЛІТЬ" відбувся в Малому залі ЛНМА імені М. В. Лисенка. У виконанні студентів кафедри камерного ансамблю і квартету класу викл. проф. А. Микитки, Ю. Соколовського, доцентів: В. Андрієвської, Т. Слюсар, О. Пилатюк, ст.викл.М.Карапінки прозвучали камерно-інструментальні твори: Л. Ревуцького, В. Сільвестрова, Ч. Айвза, Р. Кларка, П. Васкса, Г. Бацевич.

Підсумовуючи, необхідно відзначити величезну працю професорсько-викладацького складу кафедри камерного ансамблю і квартету (зав. кафедрою - Народний артист України, професор п. Артур Микитка) та щиро подякувати за вагомий внесок і високопрофесійну підготовку студентів кафедри.

Окрему подяку складаємо модератору четвертої Міжнародної науково-практичної конференції "Камерно-інструментальний ансамбль: традиції та сучасний вимір", доценту, кандидату мистецтвознавства - п. Ніні ДИКІЙ, адже впродовж роботи наукового мистецького форуму панувала неймовірна тепла атмосфера, подивляла прекрасна організація, детальний підбір нею кожної з наукових доповідей, а також наукове редагування збірки "КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ АНСАМБЛЬ: ТРАДИЦІЇ ТА СУЧАСНИЙ ВИМІР" [Текст]: матеріали [тези] міжнародної науково-практичної конференції., 9 грудня 2016 р. / ЛНМА імені М. В. Лисенка;[редкол.: І. Пилатюк - голов. ред., Н. Дика - відп. наук. ред.]. - Львів, -2016. - 128с.

Отже, дуже сподіваюсь, що саме такі потрібні і цікаві заходи будуть проходити щораз, адже вони є не лише пізнавальними, а й корисними для молодих музикантів - науковців, виконавців, педагогів, студентів, які мають унікальну можливість спілкуватися, вступати в дискусії, дізнатися про цікаві сторінки історії світової і української камералістики, дізнаватися про нові, а той призабуті імена музикантів-камералістів, композиторів, які творили в жанрі камерного ансамблю, а також приймати участь не лише в роботі конференції, а й у музичних імпрезах кафедри камерного ансамблю і квартету Львівської національної музичної академії імені М. Лисенка.

Міжнародна науково-практична конференція: "КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ АНСАМБЛЬ: ТРАДИЦІЯ ТА СУЧАСНИЙ ВИМІР"



Автор: Анна Школьнікова
Музикознавці: Ніна Дика, Ігор Пилатюк
Навчальний заклад: Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка
Джерело: За матеріалами прес-релізу



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine