|
“Київська пектораль” - названі лауреати
27 березня, середа
Поширити у Facebook
Традиційно, у Міжнародний день театру відбулася знакова подія для всіх шанувальників Музи Мельпомени - вітали кращих митців і були названі найрезонансніші вистави, які презентували минулого року.
Попри повномасштабну війну, повітряні тривоги - у нашій столиці все ж привітали театральні колективи та митців із їхнім професійним святом.
Церемонія пройшла на “АRT-сцені” Київської опери на Подолі без помпезності, але дуже по-теплому.
Нагадаємо, “Київська пектораль” — це престижна премія в галузі театрального мистецтва, яка була заснована ще у 1992 році Спілкою театральних діячів України та Головним управлінням культури Києва. За традицією церемонія нагородження присвячена до святкування Міжнародного дня театру.
Театральна премія «Київська пектораль» стала першою в Україні і на теренах СНД професійною театральною премією. Це визнання і вшанування кращих акторів, режисерів, представників інших творчих професій, пов’язаних з театральним мистецтвом.
Премія є престижною у театральній галузі, підкреслює значимість творчої праці майстрів сценічного мистецтва, адже український театр був і залишається джерелом духовності, оберегом і популяризатором культурного надбання. «Київська пектораль» утверджує наше місто як європейську культурну столицю.
За словами Олексія КУЖЕЛЬНОГО, голови Київського місцевого творчого відділення Національно спілки театральних діячів України, “17 театрів нашої столиці представили на розсуд експертної ради вистави, які мали військово-патріотичну тематику:
- Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва;
- Київський академічний театр ляльок;
- Київський академічний театр юного глядача на Липках;
- Київський муніципальний академічний театр ляльок на лівому березі Дніпра;
- Київський національний академічний театр оперети;
- Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра;
- Київський академічний драматичний театр на Подолі;
- Київська академічна майстерня театрального мистецтва «Сузір’я»;
- Київський академічний театр «Колесо»;
- Київський академічний театр «Золоті ворота»;
- Український малий драматичний театр;
- Київський академічний драматичний театр на Печерську;
- Театрально-видовищний заклад культури «Київський камерний театр «Дивний замок»;
- Театрально-видовищний заклад культури «Академічний театр «Київ Модерн-балет»;
- Національний академічний драматичний театр ім. Лесі Українки;
- Національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка;
- Театр української традиції «Дзеркало».
Це вистави:
- Великої сцени - 8;
- Камерної сцени - 11;
- Музичні - 6;
- Дитячі - 3.
Духовне виробництво театру сьогодні вияскравлює фактор історичної виразності. Театр портретує час. Театр веде духовну співбесіду з глядачем, з самим собою, з вічністю.
Нині театр перев’язує рани. Він надає почуття власного лету кожному, хто прийняв його. Театр надає колір сенсу, він стає тихоходом прихованої сутності. Театр употужнює наше небуденне «я».
В буднях сповнених драматичності густо прошитих вкрапленнями трагічності.
Достоїнство театру вбивати війну і цю роботу театр сьогодні виконує щодня. Подією року безумовно став київський аншлаг. Київські театри радіють повним залам, глядацькій реакції сповненої чистих, високих, теплих емоцій”.
Оцінка вистав і персональні роботи митців оцінювалися по 14 номінаціям. Після голосування та підрахунку голосів експертами були оголошені переможці премії “Київська пектораль-2023”:
«Краща драматична вистава»
«Візит» , Національний театр ім. І. Франка
«Краща музична вистава»
мюзикл «Тигролови», Національна оперета України
«Краща дитяча вистава»
мюзикл «Піноккія», Київська опера на Подолі
«Краща камерна вистава (вистава малої сцени)»
«Намалюй мені літак», Театр драми і комедії на лівому березі Дніпра
«Краща режисерська робота»
Давид Петросян за виставу «Візит», Національний театр ім. І. Франка
«Краще виконання чоловічої ролі»
Олексій Богданович за роль Альфреда у виставі «Візит», Національний театр ім. І. Франка
«Краще виконання жіночої ролі»
Ольга Гришина за роль Анелі у виставі «Для домашнього вогнища», Національний театр ім. Лесі Українки
«Краще виконання чоловічої ролі другого плану»
(цю премію розділили два актора):
Остап Ступка за роль Бургомістра у виставі «Візит», Національний театр ім. І. Франка
Олександр Бондар за ролі Екскурсовода, фанатичного студента та диригента Артуро Тосканіні у виставі «Соломія», Театр на Печерську
«Краще виконання жіночої ролі другого плану»
Лариса Трояновська за ролі Кошатниці і Надії Танашевич у виставі «Зелені коридори», Театр на Подолі
«Краща сценографія»
Даниїла Колот - вистава «Візит», Національний театр ім. І. Франка
«Краща музична концепція вистави»
Борис Севастьянов – мюзикл «Піноккія», Київська опера на Подолі
«Краще пластичне вирішення вистави»
Раду Поклітару – балет «ДискриміНАЦІЯ», «Київ модерн-балет»
«Кращий акторський дебют»
Ганна Михайличенко - моновистава “Мовою троянд”, Київська академічна майстерня театрального мистецтва «Сузір’я»
«Кращий режисерський дебют»
Володимир Абазопуло, Ярослав Гуревич - вистава «Круасани з мигдалем» Київська академічна майстерня театрального мистецтва «Сузір’я».
Автор: Тетяна Поліщук
Діячі мистецтв: Тетяна Поліщук
|