Музика без купюр | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Музика без купюр
Швачка Анжеліна
Симфонічний оркестр Національної опери України ім. Т.Г. Шевченка
Дядюра Микола
Черкашина-Губаренко Марина
Музика без купюр
Оновлена версія «Севільського цирульника» відбулася з аншлагом у Національній опері
27 квітня 2019, субота
Поширити у Facebook

Прем’єра відомої комічної опери Джоакінно Россіні викликала ажіотаж серед меломанів. Цього разу Анатолій Солов’яненко відійшов від традиційного класичного підходу, яким славиться у своїх постановках, і з гумором трохи похуліганив та розвеселив публіку. Його «Севільський цирульник» — це дійство поза часом. У декораціях Андрія Злобіна події опери з вулиць Севільї перенесли у... торговельний центр, який розташований у якомусь містечку Європи, а у другому відділі ми вже бачимо авангардне помешкання лікаря — біля дверей скульптура... Дарта Вейдера із «Зоряних війн», концертний рояль, барна стойка, бібліотека, телевізор-плазма, стіл з офісним стільцем, велике шкіряне крісло... У дивних, навіть аляпуватих костюмах (джинси, аплікації, високі кашкети, халати... креоліни), які придумала художник Ганна Іпатьєва, з’являються герої. Наприклад, Фігаро віртуозно... катається на самокаті і майстерно співає. Граф Альмавіва дає інтерв’ю перед камерами, робить селфі з журналістами після своєї серенади під акомпанемент... електрогітари під балконом Розіни. А чого вартий потішний бій героя на світлових «мечах» з лікарем Бартоло за серце красуні Розіни!



Втім, музика без купюр (диригент Микола Дядюра), як її написав класик, сюжет теж залишений, як у лібрето Чезаре Стербіні (за мотивами однойменної комедії П’єра Огюстена Карона де Бомарше): схильний до авантюр Фігаро, закоханий граф Альмавіва, інтриган-учитель музики Дон Базіліо, харизматичний доктор Бартоло та його молоденька вихованка Розіна...



Треба зазначити, що найбільше овацій від публіки отримали баритон Ігор Євдокименко (Фігаро), зачарувавши слухачів вже з першої каватини «Фігаро тут, Фігаро там...» — катаючись на самокаті і бас Андрій Маслаков (Бартоло), який володіє белькантівською технікою вокалу, має чудовий акторський дар перевтілення. Бартоло не подобається «сучасна музика», як він її називає. Інша річ — арієтта... і гугнявим голосом співає старомодний сентиментальний романс. Навіть у ансамблевих сценах А.Маслаков перетягує увагу на себе, наприклад, дивиться футбольний матч по телевізору, навіть не промовляючи ні звуку!



Буквально з крихіток «зліпила» роль Берти, як любительки нюхального тютюну, Анжеліна Швачка. Кожна поява цієї колоритної білявки і супермузичне... чхання домоправительки, вдягнутої у провокаційно-спокусливий комбінезон зі стразами, викликало сміх та оплески. Баса Сергія Магеру (Дон Базіліо) важко було впізнати в яскравому гримі та окулярах, але чомусь знамениту арію «La calunnia» («Наклеп») — хвала пліткам учитель музики виконував якось без куражу...



На роль Альмавіви дирекція театру запросила соліста Національної оперети і капели «Думка» Анатолія Погрібного, який дебютував на сцені столичної Опери. Як зізнався А. Солов’яненко, цього вокаліста він запросив, бо, по-перше, партію графа він добре знає і вже виконав її в Опереті два роки тому. По-друге, цей вокаліст співає у стилі Россіні. Так, минулого року Погрібний брав участь у Россінівскому фестивалі в Пезаро (тоді виконав партію кавалера Бельфіоре в опері «Подорож до Реймса», а цьогоріч Анатолій теж заангажований на фест у Пезаро, де виконуватиме партію Едоардо Мілфорта в опері Россіні «Шлюбний вексель»)...



Нині виповнилось 203 роки, як вперше «Севільський цирульник» пролунав у римському «Театрі Аржентіна». Твір Дж.Россіні прикрашає провідні оперні сцени світу, і можна з впевненістю сказати, що київська версія не розчарує глядачів ба навіть підніме настрій у наш доволі складний час...



— Ця вистава — дуже позитивний крок театру, адже популярні твори, які любить публіка, треба оновлювати і давати їм нове життя, — вважає музикознавець Марина ЧЕРКАШИНА-ГУБАРЕНКО. — Бо є спокуса директорів театрів постійно експлуатувати аншлагові твори. Добре, що головний режисер Національної опери Анатолій Солов’яненко взявся зі своєю творчою командою (сценографом Андрієм Злобіним, художником по костюмам Ганною Іпатьєвою, диригентом Миколою Дядюрою, хормейстером Богданом Плішем) за сучасне «прочитання» легендарної опери «Севільський цирульник» Дж.Россіні. Мені здається, що вийшла оригінальна вистава. На прем’єрі виступили талановиті виконавці. Сподобались позачасові декорації. Я люблю сучасні постановки. Стенографічне рішення допомогло режисеру підключитися до святкової атмосфери і атмосфери розіграшу. Лише шкодую, що не взяли партитуру, яка сьогодні йде у провідних театрах світу, коли партію Розіни виконує колоратурне мецо-сопрано (улюблений тембр Дж. Россіні, на який він часто писав свої твори). А ще «мінусом» є те, що дебютант Анатолій Погрібний у партії Альмавіви все-таки не спромігся виконати останню арію, яка є кульмінаційною в «Севільському цирульнику», коли співає від свого героя вже не скромного, бідного студента Ліндоро, а як граф Альмавіва. Хоча арія дуже складна і не всім тенорам вдається, а тому часто купюри вокалісти роблять. Погрібний хоча не має масштабного оперного голосу, але він володіє россінівським стилем і цією технікою... В принципі, Анатолій — молодець і, за великим рахунком, все ж справився...

Менше мені сподобалась Розіна у виконанні Ольги Фомічової. Актрисі не вистачило кокетливості, лукавства у розкритті цього образу. Можливо, це й тому, що партія Розіни написана композитором не для сопрано, а колоратурного мецо-сопрано.

Хочу відзначити Андрія Маслакова (лікар Бартоло) та Анжеліну Швачку (Берта), які з гумором зіграти свої характерні ролі. Вони невеликі, але запам’ятовуються. Швачка по-акторськи створила образ домоправительки, хоча у партитурі там «пшик» — одна невеличка арія, і все! Дуже колоритним був на сцені Маслаков, і віртуозно пролунала арія Бартоло.

В цілому враження від вистави хороше і впевнена, що публіка із задоволенням буде дивитися цю модернову постановку, насолоджуватись чудовою музикою Россіні. А ще добре, що «Севільський цирульник» підготувало кілька складів вокалістів, і обов’язково піду ще у театр, аби почути інших солістів Національної опери...


Автор: Тетяна Поліщук
Колективи: Симфонічний оркестр Національної опери України ім. Т.Г. Шевченка
Виконавці: Анжеліна Швачка
Диригенти: Микола Дядюра
Музикознавці: Марина Черкашина-Губаренко
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Джерело: Газета День



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine