Нова музика ігнорує кризу | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Нова музика ігнорує кризу
Цепколенко Кармелла
Скорик Мирослав Михайлович
Загайкевич Алла
Луньов Святослав
Нова музика ігнорує кризу
30 квітня 2009, четвер
Поширити у Facebook

Міжнародний фестиваль сучасного мистецтва «Два дні і дві ночі нової музики»Під час Міжнародного фестивалю сучасного мистецтва «Два дні і дві ночі нової музики» («2Д2Н»), який відбувався в Одесі вже п’ятнадцятий раз, про кризу практично не говорили.

На ювілейному музичному форумі учасників було навіть більше, ніж зазвичай: три сотні замість традиційних двох.

Чотири оркестри в програмі — такого не було і в найкращі часи.

Арт-директор фестивалю, одеський композитор Кармелла Цепколенко, пишається родзинкою нинішньої програми — великою кількістю альтів.

Назву австрійський ансамбль PLUS, що складається тільки з альтистів, і румунську альтистку Корнелію Петрою, яка з програмою Mirabila Viola («Дивовижний альт») виступила соло.

За правилами «2Д2Н», іноземні учасники виконують хоча б по одній п’єсі українського композитора, а твори одеситів майже завжди звучать на фестивалі вперше.

Президент фестивалю професор Фрайбурзького університету музики Бернхард Вулф привіз своїх вихованців-перкусіоністів, які експериментують із тембрами і ритмами (комбінації з семи нот для створення оригінальних мелодій людством уже вичерпано, залишається дзенькати тарілочками і бити в барабанчики).

Знову ж, на «2Д2Н» — парад українських композиторів. За два дні до початку «цілонічних неспань» у режимі двох концертів-прелюдій у залі філармонії відбувся вечір музики Мирослава Скорика (композитор запропонував організаторам подумати про введення до програми конференції музикознавців).

Протягом двох днів і двох ночей публіка почула польський оркестр «Симфонія Ювентус», дует «Фенікс» (Бельгія), фортепіанний дует «Рунедако» (США), гітарний дует «Фреву» (Норвегія), ансамбль «Нова музика в Україні» та інші колективи. Серед учасників були виконавці і композитори з Австрії, Швейцарії, Румунії, Китаю, Ізраїлю, Фінляндії, Литви.

Як розповів «ДТ» керівник оркестру з Польщі Роман Ревакович, усі привезені в Одесу номери програми створювалися «на замовлення», за спеціальним грантом, покликаним пропагувати творчість польських поетів. Є чого повчитися у сусідів...

Вражали східною екзотикою (фольклор і досі живить ідеями авангард) виконавиця горлового співу з Монголії Самнамдамба Бадамхорол і дует «Шовковий шлях». Останній здивував мистецтвом китайського музиканта Ву Вея, якому підвладний духовий інструмент шен, чия історія охоплює понад чотири тисячоліття, а також струнно-смичковий ергу. У другого учасника дуету, німецького перкусіоніста Улі Моріца, не менш екзотичні інструменти. «Шовковий шлях» виконав власні твори, а також п’єси Святослава Луньова та Алли Загайкевич для шена, ергу, перкусії та електроніки.

Прозвучали також твори для шена соло Джона Кейджа, Рьота Мікамі і Чжао Сяошена. Приємно, що авангардні пошуки йдуть шляхом використання оригінальних інструментів, а музична ексцентрика на кшталт співучих пилок і запальничок, які ритмічно спалахують, відступає на другий план...

Нова міні-моноопера Кармелли Цепколенко для бас-баритону та ансамблю, яка отримала назву «Цього вечора «Борис Годунов», стала кульмінацією другого фестивального дня. Зробивши паузу в створенні камерних опер, знаменита одеситка накопичила сил. Нова опера чітка за формою, гротескно­-іронічна за змістом.

Вишуканий мінімалістичний перформанс «Подія» на музику Карлхайнца Штокгаузена і Людмили Юріної у виконанні українського піаніста Євгена Громова, поставлений хореографом із Києва Ларисою Венедиктовою, викликав сумні асоціації з нашим тоталітарним минулим і його ідеєю «людей-гвинтиків», зовні скутих, проте шматованих внутрішнім протестом, що виражалося в ламаній пластиці танцівниць. Нічна програма передбачала цікаві соло, зокрема виступ швейцарської скрипальки Габріеле Бруннер із великою програмою, виконання молодим одеським віолончелістом Степаном Макієнком «Монологу для віолончелі» російського композитора Антона Ровнера, в чиєму творчому багажі вже є сольні твори майже для всіх інструментів оркестру.

Ну і, звісно, не можна оминути увагою незвичний швейцарський дует, який складається з вокалістки Франциски Вельті й тубіста Лео Бахмана. Їхня програма виявилася найскладнішою для сприйняття, але ж фестиваль дає зріз нових пошуків останнього часу, і всі стилі заслуговують на увагу слухачів. Немає жодних сумнівів, що фестиваль «2Д2Н» переживе будь-які кризи, оскільки натхнення від валютної біржі не залежить.


Автор: Марія Гудима
Композитори:Кармелла Цепколенко, Мирослав Скорик, Алла Загайкевич, Святослав Луньов
Концертна організація: Одеська обласна філармонія
Концертний зал: Великий концертний зал Одеської обласної філармонії
Джерело: Газета "Дзеркало тижня"



Інші:

Остап Лисенко - диригент, етнограф, музикознавець, педагог (140 років тому)
Як спів впливає на здоров'я?
Чому варто побачити балет "Норовлива донька" в Національній опері
Мирослав Скорик – геній, який прославив українську культуру!
Грав навіть у засланні: це композитор Барвінський, який пережив радянські табори
Музика незламності: гімн ВМС України отримав сучасне аранжування
Топ-10 молодих і перспективних акторів українського театру
Імена майбутнього української музики
Хор «Гомін» не очікував такого резонансу: мільйонні перегляди відео, розпродані квитки, додаткові концерти, турне Україною
Чому вагітним варто слухати класичну музику: науковці відповіли
«Симфонія перемоги». Як Бетховен і син гетьмана України перемогли Гітлера
Шляхами пам’яті: присвята Мирославу Скорику та Борису Лятошинському
Оперний співак, педагог, керівник театру «Музична драма», професор консерваторії
Дев'ять років тому в бою з російським агресором загинув соліст Паризької опери Василь Сліпак
Як П'ята симфонія Бетховена, присвячена українцю, стала символом перемоги
Тиха революція
9 червня день пам'яті Василя Барвінського
Консульство - філармонія: 20 років співпраці
"Зозулька" Соломії, або Трагічна доля Ганни Крушельницької
Дослідження виявило вплив музики на мозкові ритми людини
Випуск 2025: свято музики і таланту!
Легендарна "Мелодія" Мирослава Скорика має 20 версій і звучить на планеті кожні три дні
8 театральних прем'єр, які не можна пропустити в червні
Короткометражний фільм “ALONG THE LINES” увійшов до програми престижного TRIBECA FILM FESTIVAL
Яка зарплата у вчителя музики: що демонструє середній показник по країні
Батько Мирослава Скорика у 1939-му заробляв 500 злотих, а у 1941-му - 600 рублів
Видавництво "Родовід", "Танго для трьох"
Економіка дозвілля — скільки коштують квитки до кращих театрів ЄС
Актуальність опери у вічних питаннях
День пам’яті Дмитра Гнатюка
30-ліття «Віртуозів Львова»
Новий жанр у кіно: Анастасія Мамонтенко представляє «Маніфест духовного андеграунду»
Навіщо оркестру диригент: відповідь, яка здивує навіть меломанів
Міг навчати музики, але обрав бій за майбутнє без війни: чому вчитель обрав гармату замість класу
Дніпровський режисер поставив спектакль у Маріупольському театрі
Як у Львівському органному залі лікують душі музикою
100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
110125_115.jpg