«На шпальтах “Дня” бачу обличчя країни у всьому її розмаїтті сьогодення» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
«На шпальтах “Дня” бачу обличчя країни у всьому її розмаїтті сьогодення»
Пірієв Олександр Валерійович
«На шпальтах “Дня” бачу обличчя країни у всьому її розмаїтті сьогодення»
1 січня 2022, субота
Поширити у Facebook

Олександр ПІРІЄВ, віолончеліст, музикознавець, продюсер, керівник музичної редакції Радіо «Культура»



1. 2021-й рік на фоні історії (думка, деталь, штрих, фото)
Навіть в складні, смертельно небезпечні часи людство, як сьогодні, під час пандемії, Людина потребує зв’язку з серйозною музичною культурою. В ній вона шукає спокій, натхнення та душевні сили. Заради цього, нам, творцям мистецтва треба не опускати руки, працювати ще сумлінніше і водночас розуміти всю відповідальність для сучасників та нащадків!

2. Кого ви вважаєте героєм та антигероєм року?
В галузі мистецтва навіть двоє героїв:
– Максим Тимошенко, ректор НМАУ ім. П.І. Чайковського – за реалізацію масштабної реконструкції рідної альма матер, якої ми чекали кілька десятиліть!
– Олег Тищик, директор Полтавської Філармонії – за реалізацію глобальної реконструкції філармонії, яка була зачинена понад 10 років через велику пожежу.
– антигероєм можу назвати пам’ятник Францу Ксавьеру Моцарту у Львові.  Замість об’єднання – він роз’єднав мистецьку спільноту і не тільки її на два ворогуючих табори.

3. «День» на фоні року (автори, статті, проєкти, які зацікавили вас найбільше). Яких би тем хотілося від наших журналістів у наступному році?
Щоденно на шпальтах “Дня” бачу обличчя країни у всьому її розмаїтті сьогодення. Можу побажати головне – процвітання виданню, здоров’я та наснаги всьому колективу шанованого видання. А ще, можливо, більше музичних тем, а можливо і створення знаменитих “Маршрутів Дня” на музичну тематику.

4. Що надавало вам сил цього року (події, люди, враження)?
Найбільше – це реалізація останнього проєкту Мирослава Скорика “Скорик-Мусоргський”, який із запланованих за життя легендарного композитора 3-х міст у 2020 охопив в результаті у 2021 охопив 13 міст, 10 оркестрів, цілу плеяду молодих та дуже іменитих солістів і понад 400.000 слухачів, як. І це лише початок…

5. Які нові сенси, уроки, цінності дав цей рік особисто вам?
Цей рік був особливо “трагічним” на великі втрати Музичної України –  пішли з життя знамениті українські диригенти –  Вадим Гнєдаш, Аллін Власенко, Михайло Дутчак, Ростислав Бабич, Валерій Варакута, композитор Юрій Іщенко, оперний співак Валерій Буймістер, танцюрист Григорій Чапкіс, знаменитий музичний режисер Сергій Проскурня … З багатьма був знайомий, з багатьма працювали разом…Незамінні вони, і вкорте розумію необхідність не відкладати “на  потім” втілення того чи іншого мистецького проєкту за участю митців, особливо старшого покоління… Треба робити тут і тепер! Бо “потім” може не відбутися.

6. У 2021-му "Дню" виповнилося 25 років. Чим він за цей час став для вас та України?
Я читач газети “День” близько 15 років. За цей час світ навколо нас суттєво змінився. Світові катаклізми торкнулися нашого буденного життя, трагедія на Сході країни змінили кожного з нас українців, пандемія загострила сам факт існування Людства. І весь цей час газета “День” перебуває на вістрі подій.  “День” – один з останніх “могікан” сучасної друкованої журналістики, де думка на шпальтах є не тільки фаховою, а найголовніше –  не заангажованою! В часи невігластва – “День” захищає територію Знання і залишається яскравим взірцем  вільної і незалежної України.


Фото: РУСЛАН КАНЮКА
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв
Конкурс (фестиваль): Всеукраїнський музичний фестиваль "Скорик. Post Scriptum"
Джерело: day



Інші:

Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
604.jpg