«Не май Аматі, а вмій грати» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
«Не май Аматі, а вмій грати»
Баженов Анатолій
Баженов Анатолій
«Не май Аматі, а вмій грати»
Відомий український скрипаль Анатолій Баженов відвяткував день народження концертом
7 грудня 2015, понеділок
Поширити у Facebook

Анатолій Баженов2 грудня відомий український скрипаль, педагог, лауреат Національної премії України ім. Т. Шевченка, народний артист України Анатолій Баженов відзначив свій 70-й ювілей на сцені Національного будинку органної та камерної музики.

Концерт мав неабиякий аншлаг. Бажаючі привітати видатного музиканта наповнили цілий зал.

Ювіляр блискуче відіграв концерт разом із своєю родиною, друзями та вихованцями.

А саме: Катериною Баженовою, Наїдою Магомедбековою, Іваном Кучером, Квартетом ім. Миколи Лисенка та ансамблем «Камерна академія».

Анатолій Баженов є вихованцем Дніпропетровського музичного училища (клас Матвія Лібермана), у 1968 році закінчив Московську консерваторію у класі Бориса Бєлєнького, а 1971 – аспірантуру при Київській консерваторії (клас Олега Криси).

Music – review вдалось детальніше розпитати Анатолія Баженова про його роки навчання та викладачів, які своєчасно розкрили та правильно скерували музичний талант:

Анатолій БаженовМоїм викладачем в консерваторії був Борис Бєлєнький. Це прекрасний викладач.

Це була кафедра Давіда Федоровича Ойстраха, який також часом нас всіх слухав, і на іспитах, і я навіть у нього вдома був на консультаціях. Бєлєнький був учнем Л.Цейтліна і багато років він був його асистентом після закінчення навчання.

Це були 30-ті роки. І коли після війни Цейтлін помер, він перейняв його клас.

І коли я поступав до консерваторії 1963-го року, він тоді вже був дуже відомим викладачем.

Це надзвичайно цікава людина, в якої прекрасний підхід до викладання. В його класі завжди було мінімум 12, а то й 14 студентів. Це дуже великий клас. Він працював дуже напружено. Але якщо зайти в клас і послухати його студентів, то всі були різні: кожен мав свій смак, музичні особливості, навіть зовнішні і технічні речі він комусь міняв, а комусь не міняв – він прекрасну мав інтуїцію.

Я ось маю надію, що хоч трошки від нього навчився. Але зараз, коли я вже майже 30 років викладаю в музичній академії, часом, я не знаю що робити зі студентами. Це дуже складно. Знаєте, жодна методика не допоможе, якщо немає досвіду і особливо якщо тебе не вчили.

От моєму першому вчителю М.Ліберману, який зараз живе в Ізраїліякому виповнилось 90 років, і на його ювілей злетілись майже усі його учні від Нью-Йорка до Новосибірська. В нього я навчався 12 років – це музична школа і училище. І, власне, це він підготував мене до Московської консерваторії. Він навіть сьогодні подзвонив мені і привітав мене з ювілеєм. Він досі працює і дає приватні уроки студентам.

Відомо, що Анатолій Баженов грає на раритетному інструменті XVII ст. славетного неаполітанського майстра Фернандо Гальяно.

– Цього року буде якраз 40 років як вона в мене. – Розповів Music – review ювіляр. – Я її купив у 1975 році у Москві в одного старого колекціонера за страшні гроші. На той час в мене були малі діти і мені досить випадково запропонували цю скрипку. При чому запропонував прекрасний, нажаль вже покійний, майстер Анатолій Кочургін, який сказав, що є така скрипочка, яка нарешті вже буде продаватися. Я попробував її. Хазяїну сказав, що в мене таких грошей немає, що мені треба мінімум 2 тижні, якщо побачу, що я таки збираю гроші, то я подзвоню і приїду. Та я й зібрав. Тоді мені дійсно помогли всі.

Дуже велику допомогу надав нам вже покійний Іван Карабиць, мій альтист Холодов і багато інших. Цей інструмент я дуже люблю. І, знаєте, сам інструмент по собі не грає. Та і у кожного інструменту є свої примхи. Нещодавно ми з сином були у Нью-Йорку у видатного скрипкового майстра Жака Франсеза, відомого на увесь світ.

Ми показували йому свої інструменти, він показав свою крамницю. І в одній металевій шафці в нього зберігається 12 скрипок Страдіварі, які ми могли попробувати. Ну я вам скажу, Страдіварі також сам не грає. Знаєте, коли ми вчитися в Москві, був такий жарт (студентський сленг) – «Не имей Амати, а умей играти» (росийською. -ред.). Дійсно, жодний інструмент сам не грає.

Анатолій Баженов

Нагадаємо, що 12 грудня відбудеться концерт за участю Анатолія Баженова у Національній філармонії України. Не пропустіть!


Автор: Марта Галаджун
Фото: Сергій Пірієв
Виконавці: Анатолій Баженов
Діячі мистецтв: Анатолій Баженов
Концертна організація: Національний будинок органної та камерної музики України
Концертний зал: Концертний зал Національного будинку органної та камерної музики України



Інші:

Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
      © 2008-2024 Music-review Ukraine