Квота української музики | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Квота української музики
Соколов Валерій
Шадрін Олексій
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Протасов Віталій
Олійник Леся Степанівна
Квота української музики
Скрипаль Валерій Соколов і віолончеліст Олексій Шадрін об’єднали слухачів Гармонією з великої літери
26 червня 2016, неділя
Поширити у Facebook

Одна з «гарячих» нині тем — впровадження квоти української музики в ефірі. Принаймні так називали цей закон при його обговоренні, хоча насправді, як виявилося, йшлося про виключно пісенний жанр. Очевидно, тому, що для більшості вся українська музика вкладається, на жаль, лише в римовані рядки. Але чому в ті 35 «відведених» відсотків не включати звучання, скажімо, української симфонічної, камерно-інструментальної чи оперної музики, які мають давню історію і є сьогодні частиною світового сучасного мистецтва? Чому ті ж таки 35% не «підсилити» творчістю українських диригентів, піаністів, скрипалів, виконавців на народних та інших інструментах? Про їхній щонайвищий рівень свідчить великий на них попит у країнах, які орієнтуються в музичній культурі, насамперед, на симфонічні оркестри, оперні театри, де в радіо і телеефірі звучить, переважно, так звана висока музика. Про рівень і талант українських виконавців свідчить їхня затребуваність на провідних сценах світу, захоплені рецензії. Але про своїх відомих співвітчизників часто дізнаємося внаслідок їхньої успішної кар’єри за межами України.

 Валерій Соколов

Ці міркування в мене виникли після концерту в Національній філармонії феноменальних молодих музикантів, колишніх харків’ян, лауреатів багатьох міжнародних конкурсів — скрипаля Валерія Соколова та віолончеліста Олексія Шадріна. Із симфонічним оркестром Національної філармонії під орудою чудового українського диригента Віталія Протасова вони виконали подвійний Концерт ля мінор Йоганеса Брамса. Оркестр і музиканти вразили слухачів творенням «на очах» справжнього музичного шедевру. Здавалося, дух самого Брамса витав у залі, передаючи біль, ніжність і драматизм глибокої романтичної душі. Ідеальної чистоти і краси звучання, скрипка під пальцями Валерія Соколова вражала можливостями музичного інтонування, здатного передавати щонайтонші емоційні смисли.

Нагадаю, після Харкова Валерій Соколов продовжив навчання в Лондоні та Франкфурті, про нього відомий французький режисер зняв фільм «Скрипка душі», а право на його концерти виборюють кращі зали та оркестри світу. На щастя, цей справді видатний, попри свій 30-річний вік, музикант відомий уже і в Україні, куди він постійно прагне приїхати з концертами. Нині Валерій Соколов здійснює з Національним оркестром України під орудою Володимира Сіренка запис компакт-диска з трьома скрипковими концертами Євгена Станковича. Одну з цих перлин сучасної музики — Концерт №3 композитор присвятив Валерію. Чому б не включити ці та багато інших записів українських музикантів у вітчизняний радіоефір?

Приголомшуючим відкриттям для слухачів концерту стала гра 23-річного Олексія Шадріна. Неймовірної краси тембральне звучання, здавалося, перевершило всі можливості віолончелі, яку він перетворив на інтонації й голоси самої музики! Розпочавши освіту в Харківській спеціальній музичній школі, Олексій з 2010 року навчається у Вищій школі музики, театру і медіа німецького міста Ганновер — серед західноєвропейських країн Німеччина й Австрія виявляють особливий попит на нашу музичну молодь.

У другому відділі музиканти подарували ще одне диво, коли до дуету солістів приєднався блискучий представник петербурзької фортепіанної школи Євген Ізотов, який уже кілька років співпрацює з Валерієм Соколовим. Таке ідеальне, яскраве, сонячне звучання Концерту для скрипки, віолончелі та фортепіано з оркестром до мажор, яке ми почули, може досягти лише ансамбль унікальних музикантів, здатних об’єднати весь зал відчуттям гармонії та вищої краси. Слухачі відповіли на це мистецьке диво бурхливими, тривалими й вдячними оплесками.

...В одному з інтерв’ю вже згадуваний Бруно Монсенжон пророкував, що майбутнє музичної Європи багато в чому залежатиме від талановитої молоді України. Представників цієї молоді (та не тільки молоді) надзвичайно багато — і «колишніх», і тих, хто ще навчається та працює на своїй землі. Нині з’явився шанс, наданий державою, переконатись у цьому: можливість слухати й знати творчість українських композиторів і виконавців. Чи використає це закон про 35 відсотків?


Автор: Леся Олійник
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Виконавці: Валерій Соколов, Олексій Шадрін
Диригенти: Віталій Протасов
Музикознавці: Леся Олійник
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Газета «День»



Інші:

Остап Лисенко - диригент, етнограф, музикознавець, педагог (140 років тому)
Як спів впливає на здоров'я?
Чому варто побачити балет "Норовлива донька" в Національній опері
Мирослав Скорик – геній, який прославив українську культуру!
Грав навіть у засланні: це композитор Барвінський, який пережив радянські табори
Музика незламності: гімн ВМС України отримав сучасне аранжування
Топ-10 молодих і перспективних акторів українського театру
Імена майбутнього української музики
Хор «Гомін» не очікував такого резонансу: мільйонні перегляди відео, розпродані квитки, додаткові концерти, турне Україною
Чому вагітним варто слухати класичну музику: науковці відповіли
«Симфонія перемоги». Як Бетховен і син гетьмана України перемогли Гітлера
Шляхами пам’яті: присвята Мирославу Скорику та Борису Лятошинському
Оперний співак, педагог, керівник театру «Музична драма», професор консерваторії
Дев'ять років тому в бою з російським агресором загинув соліст Паризької опери Василь Сліпак
Як П'ята симфонія Бетховена, присвячена українцю, стала символом перемоги
Тиха революція
9 червня день пам'яті Василя Барвінського
Консульство - філармонія: 20 років співпраці
"Зозулька" Соломії, або Трагічна доля Ганни Крушельницької
Дослідження виявило вплив музики на мозкові ритми людини
Випуск 2025: свято музики і таланту!
Легендарна "Мелодія" Мирослава Скорика має 20 версій і звучить на планеті кожні три дні
8 театральних прем'єр, які не можна пропустити в червні
Короткометражний фільм “ALONG THE LINES” увійшов до програми престижного TRIBECA FILM FESTIVAL
Яка зарплата у вчителя музики: що демонструє середній показник по країні
Батько Мирослава Скорика у 1939-му заробляв 500 злотих, а у 1941-му - 600 рублів
Видавництво "Родовід", "Танго для трьох"
Економіка дозвілля — скільки коштують квитки до кращих театрів ЄС
Актуальність опери у вічних питаннях
День пам’яті Дмитра Гнатюка
30-ліття «Віртуозів Львова»
Новий жанр у кіно: Анастасія Мамонтенко представляє «Маніфест духовного андеграунду»
Навіщо оркестру диригент: відповідь, яка здивує навіть меломанів
Міг навчати музики, але обрав бій за майбутнє без війни: чому вчитель обрав гармату замість класу
Дніпровський режисер поставив спектакль у Маріупольському театрі
Як у Львівському органному залі лікують душі музикою
100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
      © 2008-2025 Music-review Ukraine