Звучати в часі чи канути в Лету | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Звучати в часі чи канути в Лету
Кофман Роман Ісаакович
Звучати в часі чи канути в Лету
Про досвід відкритих репетицій
19 вересня 2016, понеділок
Поширити у Facebook

Початок нового філармонічного сезону — завжди подія для шанувальників музики. А нинішній сезон має яскраве ювілейне забарвлення — це рік видатного музиканта сучасності, нашого земляка, Романа Кофмана, який відзначає свій 80-річний ювілей. І тут не має значення точна календарна дата, просто завдяки цій події вдячний глядач отримує можливість насолоджуватися плодами праць ювіляра цілий рік.

Кращі зали світу вважали за честь і щасливий привілей бачити за диригентським пультом Романа Кофмана, слухати його неперевершені трактування класики і кращі зразки сучасної музики. У різні роки Майстер очолював симфонічні оркестри Сеула, Польщі, Німеччини. Працюючи в Бонні, одночасно керував і оперним театром. Але навіть думки не було залишитися в благополучній Європі, завжди повертався додому, до Києва. І щедро дарував співвітчизникам неперевершені програми і креативні проекти, які, повірте, могли відбутися лише завдяки високому його авторитету на Олімпі світової музичної культури.

Закінчивши за власним бажанням роботу в Бонні, — не підписавши подовження контракту, щоб повернутися до України, маестро отримав від вдячних німців п’ять шикарних томів, присвячених його творчим досягненням у цій країні. Ще б пак! Адже у творчій скарбничці, що поповнила світовий золотий фонд музики, записи всіх симфоній Бетховена, Шостаковича, Ліста і найпрестижніші музичні премії за це. Для порівняння — після повернення, в Києві, в один із сезонів прозвучали всі симфонії Бетховена, в наступний — Моцарта. Виконання — найвище за всі похвали! Кількість записів — нуль. Безпрецедентний проект — «Висока музика з Романом Кофманом», у якому, проігнорувавши гастрольний графік, узяли участь кращі музиканти світу (Гідон Кремер, Ліана Ісакадзе та багато інших), відбувся єдиний раз. І був благополучно похований місцевими функціонерами від культури різних рангів.

Всупереч усьому Роман Ісакович продовжує працювати. Інакше не вміє — керує Симфонічним оркестром Національної філармонії, пише книжки, навчає студентів. Напередодні відкриття сезону Національна філармонія, Роман Кофман і режисер-дебютант Вікторія Бібік зробили київським глядачам розкішний подарунок: відкриту репетицію симфонічного оркестру філармонії під управлінням Романа Кофмана і презентацію документального фільму «Роман Кофман. Посвята». Автором, режисером, спонсором, продюсером і монтажером якого стала в єдиній особі Вікторія Бібік.

Немає жодного бажання розбирати досягнення і прорахунки цієї роботи з точки зору сучасної документалістики, достатньо сказати, що це єдиний фільм про харизматичну особистість диригента, музиканта, письменника і просто мудреця та його соратників по творчості — Гію Канчелі, Валентину Сильвестрову, Гідона Кремера й інших.

Дочка композитора Валентина Бібіка, музику якого, всупереч культурним ідеологам того часу, разом із музикою Арво Пярта, Альфреда Шнітке й інших маестро Кофман подарував київським слухачам, яка глибоко шанує творчі і людські якості маестро, присвятила свій кінодебют йому. Не лише ідею, а й фінансування, і втілення проекту здійснила сама. У результаті — безпрецедентний портрет Особистості в інтер’єрі Часу й Однодумців.

17 вересня — відбулася прем’єра фільму у Львові, в рамках Книжкового форуму, за підтримки видавництва «Лаурус», що видає книжки Романа Кофмана, і керівника цього видавництва — Поліни Лаврової.

Залишається лише одне питання. Життя, доля, родинні колізії і зв’язки, багатолика творчість незвичайної особистості Романа Кофмана дає старт не лише численним документалістським починанням, а й повнометражним художнім полотнам. Чи немає бажання у ентузіастів і держави замислитися про це? Майстер тут, із нами!


Автор: Світлана Агрест-Короткова
Диригенти: Роман Кофман
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Газета «День»



Інші:

Остап Лисенко - диригент, етнограф, музикознавець, педагог (140 років тому)
Як спів впливає на здоров'я?
Чому варто побачити балет "Норовлива донька" в Національній опері
Мирослав Скорик – геній, який прославив українську культуру!
Грав навіть у засланні: це композитор Барвінський, який пережив радянські табори
Музика незламності: гімн ВМС України отримав сучасне аранжування
Топ-10 молодих і перспективних акторів українського театру
Імена майбутнього української музики
Хор «Гомін» не очікував такого резонансу: мільйонні перегляди відео, розпродані квитки, додаткові концерти, турне Україною
Чому вагітним варто слухати класичну музику: науковці відповіли
«Симфонія перемоги». Як Бетховен і син гетьмана України перемогли Гітлера
Шляхами пам’яті: присвята Мирославу Скорику та Борису Лятошинському
Оперний співак, педагог, керівник театру «Музична драма», професор консерваторії
Дев'ять років тому в бою з російським агресором загинув соліст Паризької опери Василь Сліпак
Як П'ята симфонія Бетховена, присвячена українцю, стала символом перемоги
Тиха революція
9 червня день пам'яті Василя Барвінського
Консульство - філармонія: 20 років співпраці
"Зозулька" Соломії, або Трагічна доля Ганни Крушельницької
Дослідження виявило вплив музики на мозкові ритми людини
Випуск 2025: свято музики і таланту!
Легендарна "Мелодія" Мирослава Скорика має 20 версій і звучить на планеті кожні три дні
8 театральних прем'єр, які не можна пропустити в червні
Короткометражний фільм “ALONG THE LINES” увійшов до програми престижного TRIBECA FILM FESTIVAL
Яка зарплата у вчителя музики: що демонструє середній показник по країні
Батько Мирослава Скорика у 1939-му заробляв 500 злотих, а у 1941-му - 600 рублів
Видавництво "Родовід", "Танго для трьох"
Економіка дозвілля — скільки коштують квитки до кращих театрів ЄС
Актуальність опери у вічних питаннях
День пам’яті Дмитра Гнатюка
30-ліття «Віртуозів Львова»
Новий жанр у кіно: Анастасія Мамонтенко представляє «Маніфест духовного андеграунду»
Навіщо оркестру диригент: відповідь, яка здивує навіть меломанів
Міг навчати музики, але обрав бій за майбутнє без війни: чому вчитель обрав гармату замість класу
Дніпровський режисер поставив спектакль у Маріупольському театрі
Як у Львівському органному залі лікують душі музикою
100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
      © 2008-2025 Music-review Ukraine