|
І знову «Музика без меж»
У Дніпропетровській консерваторії ім. М. Глинки пройшов ІІІ Міжнародний фестиваль фортепіанного мистецтва «Музика без меж»
27 грудня 2010, понеділок
Поширити у Facebook
Як і попередні, цьогорічний форум презентував три найвідоміші виконавські школи – російську, німецьку та українську.
Ідеї фестивалю – єднання людства на засадах добра, миру, любові, що яскраво відтворені у класичній музиці, – якнайкраще відповідав зірковий склад учасників: професор Казанської консерваторії імені Назіба Жиганова, народний артист республіки Татарстан Євген Михайлов; лауреат міжнародних конкурсів, викладач Російської академії музики імені Гнесіних Павло Домбровський; викладач Московської консерваторії імені Петра Чайковського Михайло Лідський; професор Вюрцбурзької вищої школи музики Махо Канеко (Німеччина); лауреати міжнародних конкурсів, українські піаністи Ілля Петров та Антон Генкін; ректор Дніпропетровської консерваторії, заслужений діяч мистецтв України Юрій Новиков.
Відкрив фестиваль Антон Генкін Концертом № 1 для фортепіано з оркестром Сергія Прокоф’єва у супроводі симфонічного оркестру Дніпропетровської консерваторії під орудою Віктора Олійника.
Молодий піаніст блискуче передав життєрадісний, оптимістичний характер твору.
Далі, вже традиційно, урочистий концерт-відкриття продовжив ректор Дніпропетровської консерваторії Юрій Новиков.
Грає ректор Дніпропетровської консерваторії ім. М. Глінки Юрій Новіков
Спочатку прозвучала «Чакона» Йоганна Себастьяна Баха – Ферруччо Бузоні.
Тембральне багатство рояля, художня значущість кожного голосу поліфонічної тканини створили своєрідну, високодуховну атмосферу.
Філософію буття змінило мистецьке втілення образу смерті – Модест Мусоргський «Пісні і танці смерті».
Чотири романси Сергія Рахманінова відтворили різнобарвність земного життя (соліст – професор Одеської музичної академії імені Антоніни Нєжданової, заслужений артист України Василь Навротський).
На завершення пролунала Фантазія Каміля Сен-Санса «Африка», у якій виконавець майстерно змалював яскраві картин природи.
Співає Василь Навроцький, партія фортепіано Юрій Новіков
Одна з особливостей фестивалю – запровадження нової форми контактів слухачів і музикантів, а саме творчих зустрічей із відомими піаністами сучасності.
Із такого «побачення» розпочався другий день мистецького свята.
Слухачі мали рідкісну можливість спілкування з Євгеном Михайловим, після чого відбувся його майстер-клас зі студентами Дніпропетровської консерваторії.
Грає Народний артист республіки Татарстан Євген Михайлов
Вдень із сольною програмою (Прелюдія та фуга № 1 e-moll Ф. Мендельсона, Соната № 2 g-moll Р. Шумана, Соната-фантазія gis-moll О. Скрябіна, Балади g-moll, F-dur, As-dur і чотири експромти Ф. Шопена) виступив Павло Домбровський.
Надзвичайно тонкий темперамент піаніста у поєднанні з філігранною технікою дозволив уповні розкрити світ образів музики романтизму.
У вечірньому концерті Євген Михайлов грав шість прелюдій і Баладу № 4 f-moll Фридерика Шопена, «Дитячі сцени» Роберта Шумана, «Картинки з виставки» Модеста Мусоргського.
Ранок третього дня фестивалю відзначився творчою зустріччю із Павлом Домбровським, після якої молодий, але вже відомий музикант провів відкриті уроки зі студентами-дніпропетровцями.
Кульмінацією фестивального дійства стали три концерти у великій залі консерваторії, які в найкращій мірі засвідчили процес єднання виконавців і слухачів у творчу спільноту.
Махо Канеко (Німеччина) з особливим натхненням відтворила мінливість музики імпресіонізму в трьох естампах Клода Дебюссі («Пагоди», «Вечір у Гренаді», «Сади під дощем»).
Професор Вюрцбурзької Вищої школи музики Махо Канеко (Німеччина)
У її ж виконанні прозвучали твори з фортепіанного циклу Олів’є Мессіана «20 поглядів на немовля Ісуса» («Перше причастя Діви», «Різдво», «Я сплю, але моє серце не спить», «Погляд Духа Радості») й твір японського композитора Яхіро Хахімура «Медитація „Higan-bana”».
Український піаніст Ілля Петров порадував дніпропетровських меломанів виконанням Сонати № 7 Сергія Прокоф’єва та дванадцяти етюдів ор. 10 Фридерика Шопена.
Завершив «тріо» імпрез концерт Михайла Лідського. У програмі – композиції Ференца Ліста («Запитання і відповідь», «Забуті вальси» № 1–4, «Сірі хмари», «Мефісто-вальси» № 1–4, «Забутий романс», «Мефісто-полька», «Траурна прелюдія»).
В останній день фестивалю, пройшла творча зустріч із Михайлом Лідським, під час якої чудовий піаніст відкрив деякі незвичайні грані власної майстерності.
Грає викладач Московської консерваторії ім. П.І. Чайковського Михайло Лідський
У концерті урочистого закриття форуму взяли участь молоді піаністи Дніпропетровська – учні музичних шкіл, студенти консерваторії, презентувавши гостям фестивалю майбутнє Дніпропетровської фортепіанної школи.
Фото надано оргомітетом фестивалю
Автор: Валерій Громченко, Володимир Скуратовський
Колективи: Симфонічний оркестр Дніпропетровської консерваторії ім М. Глінки
Концертний зал: Велика концертна зала Дніпропетровської консерваторії ім. М. Глінки
Навчальний заклад: Дніпропетровська консерваторія ім. М. Глінки
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль музичного мистецтва "Музика без меж"
Фотоальбом:
|