«Варто було заплющити очі, як здавалося, що грає не юний піаніст, а зрілий майстер»! | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Варто було заплющити очі, як здавалося, що грає не юний піаніст, а зрілий майстер»!
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Сіренко Володимир
«Варто було заплющити очі, як здавалося, що грає не юний піаніст, а зрілий майстер»!
У Великій залі НМАУ завершився дитячий музичний конкурс-фестиваль, художнім керівником якого став Денис Мацуєв
19 листопада 2013, вівторок
Поширити у Facebook

Микита Бурзаниця - лауреат конкурсу-фестивалю SBERBANK DEBUTСам конкурс проходив у три тури.

Змагалися 15 учасників віком до 13 років із семи країн — України, Росії, Грузії, Австралії, Узбекистану, Швейцарії та Канади.

У першому турі піаністи показали свої виступи у відеозаписі, а журі зі ста заявок відібрали 15 учасників.

У другому — конкурсанти виконували двадцятихвилинну сольну програму з п’яти творів, куди в обов’язковому порядку був включений опус українського автора, п’єса епохи класицизму (або бароко) та твір, що належить до широкого часового проміжку — від епохи романтизму до музики XXI сторіччя.

При цьому допускалося виконання власного твору, чим і скористався москвич Євген Євграфов і мешканець Тбілісі Сандро Небієрідзе. Перший із них зіграв свою п’єсу «Дні летять і летять» — світлий твір у до мажорі, в якому нещадний біг часу дитиною сприймається з безтурботною радістю, другий — не менш зворушливий опус під назвою «Життя і спогади маленького робота».

У третьому турі, куди пропустили всіх без винятку учасників, виконувалися одна-дві частини будь-якого інструментального концерту. Тут при виборі програми знов-таки вирізнився Євген Євграфов, який виконав нікому не відомий твір учня Миколи Мясковського Євгенія Голубєва — Юнацький концерт, який використовує інтонації клейзмерських пісень. Крім того, швейцарець Симон Бюркі, вплів у Концерт для фортепіано з оркестром №20 Вольфганга Амадея Моцарта сольну каденцію власного твору, як це робили зрілі віртуози в ту епоху, коли і з’явився цей твір.

Враховуючи ніжний вік учасників, організатори конкурсу вважали за краще відмовитися від традиційного присудження «місць», що залишає за «бортом» усіх конкурсантів, окрім трьох лідерів. У даному ж випадку нагородили абсолютно всіх — п’ять конкурсантів отримали звання лауреатів і премію у розмірі 41 тисяч гривень (крім того, грошові призи у 8200 гривень вручили їхнім педагогам), а останні десять учасників стали дипломантами і були нагороджені грошовими преміями у 8200 гривень. Утім, головним було, мабуть, навіть не це. Денис Мацуєв, що поставив перед конкурсом довготривалі завдання, побажав підтримати молодих музикантів і після змагання, давши їм можливість виступити на інших своїх фестивалях.

При цьому перевага віддавалася якраз дипломантам. Українці — Марія Клименко (Іллічівськ) і Дмитро Семикрас (Суми), а також росіянка Анастасія Махамендрикова (Москва) отримали запрошення взяти участь у Літній творчій школі в Суздалі. Росіянин Євген Євграфов і представник Узбекистану Іскандар Мамадалієв (Ташкент) вирушать на фестиваль Crescendo наступного — ювілейного для нього — року. Швейцарець Симон Бюркі поїде до Франції на фестиваль мистецтв міста Ансі, а росіянин Гліб-Йосиф Романчукевич (Москва) — до Іркутська на фестиваль «Зірки на Байкалі». Крім того, завдяки фонду Dell’Arte росіяни Анастасія Махамендрикова (Москва) й Олександр Доронін (Ярославль) зіграють концерт у Лісабоні.

Міжнародний музичний конкурс-фестиваль Sberbank Debut. 17.11.13. Нагородження лауреатів та дипломантів

Тішить і те, що лауреатами конкурсу-фестивалю сталли відразу два вихованці вітчизняної школи. Швейцарець Симон Бюркі (Санкт-Галлен), який захоплюється класикою, джазом і грою на балалайці, вчиться в одній з київських шкіл. Микита Бурзаниця, янголоподібного вигляду білявий хлопчина, приїхав із Донецька. У фінальному концерті він недаремно завершав виступи лауреатів — його інтерпретація фінальної частини Концерту №2 Каміля Сен-Санса, як нічий інший виступ, приголомшувала поєднанням прекрасної рухливості пальців і дбайливого ставлення до фактури, в якій був прослуханий кожен голос.

Троє інших лауреатів зірвали хоч і менш екзальтовані, але все ж бурхливі оплески залу. Гліб-Йосиф Романчукевич зіграв останню частину Концерту №3 Людвіга ван Бетховена, демонструючи не лише властиву творам цього автора героїку, але й хорошу взаємодію з оркестром. Утім, Володимир Сіренко, який диригував Національним симфонічним оркестром України, сам чуйно йшов за молодими солістами.

Грузин Сандро Небієрідзе (Тбілісі) виконав першу частину Концерту №2 Дмитра Шостаковича, представивши композитора людиною, яка шукає і сумнівається. Нарешті, австралієць з азіатським корінням Шуан Херн Лі заворожив слухачів першою частиною Концерту ля мінор Едварда Гріга, а також щирістю почуттів, із якими він кинувся обіймати диригента. При цьому і грою, і зовнішністю, і мімікою молодий віртуоз нагадував знаменитого китайського піаніста Ланг Ланга — до речі, той теж починав свій шлях кар’єрою вундеркінда.

Не дивлячись на те, що цей конкурс-фестиваль був абсолютно новим, на всіх його заходах — концертах членів журі, їх же майстер-класах, і, звичайно ж, самих конкурсних баталіях — було море публіки. Остання обсипала конкурсантів оплесками та криками «браво» буквально після кожного виступу. І захоплення це було абсолютно виправданим: за словами членів журі, молоде покоління музикантів демонструвало не лише віртуозність, але і яскраву індивідуальність, якої так не вистачало музичному світу останніми роками.

По завершенню фестивалю-конкурсу SBERBANK DEBUT ми запитали Дениса Мацуєва про перспективи молодих піаністів:

У цьому віці головне для виконавця — відчути що він потрібний. Взагалі, після більшості конкурсів, навіть найбільших, як правило, не відбувається шлейфу наступних подій, пов’язаних із минулим змаганням. У нас же велика роль була відведена якраз «післямові» — в першу чергу, концертам, які стимулюватимуть виконавців продовжувати працювати над своїм виконавським зростанням.

Мене дуже тішило, як приймала конкурсантів київська публіка — вона підтримувала їх із захопленням, немов на сцені виступали великі артисти. Чесно кажучи, і мені варто було закрити очі, як здавалося, що грає не юний піаніст, а зрілий майстер. Я не хочу, щоб конкурсанти відчували себе зірками — ця хвороба дуже небезпечна, і їм було б боляче впасти з подібної піраміди. Наша мета, так само як і завдання батьків і педагогів цих юних талантів, — допомогти їм розвиватися поступово.


Автор: Любов Морозова
Колективи: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Диригенти: Володимир Сіренко
Концертний зал: Великий зал Національної музичної академії
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний конкурс-фестиваль Sberbank Debut
Джерело: Газета "День"





Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
87.jpg