Концерти Слухаючи вічність: Назар Пилатюк і Володимир Сіренко | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Концерти Слухаючи вічність: Назар Пилатюк і Володимир Сіренко
Пилатюк Назар
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Сіренко Володимир
Кізлова Ольга
Концерти Слухаючи вічність: Назар Пилатюк і Володимир Сіренко
18 лютого 2011, п'ятниця
Поширити у Facebook

Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України користується доброю славою у багатьох країнах Європи, неодноразово виступав в Азії, побував в Австралії, отримуючи захоплені відгуки зарубіжної критики і визнання слухачів.
Це єдиний український музичний колектив, який номінувався на премію Grammy. Причому двічі: у 2005-му і 2009 роках.
Кілька сезонів тому концерти НЗАСОУ стали проходити під девізом «Слухай вічність», який відображає поставлене оркестром завдання: виконувати світову і національну класику, дарувати життя найталановитішим творам нової української симфонічної музики.

Мистецтво оркестру служить противагою швидкоплинній марноті повсякденного побутового музичного середовища навколо нас.
Цього року колектив багато виступає на Батьківщині. І нещодавно минув один із концертів у Колонному залі ім. Лисенка.
На жаль, київський слухач явно втратив філармонійні „чуття“ на хорошу музику і справжніх виконавців.
І набагато охочіше йде на іноземні імена. А українські виконавці все рідше залишаються „пророками у своїй вітчизні“ ...

Гру 23-річного Назара Пилатюка високо оцінюють метри зі світовим ім'ям. Молодого колегу підтримав Володимир Співаков, з оркестром якого рік співпрацював. Прекрасно відгукується про Назара і альтист Юрій Башмет. Пилатюк брав участь у проектах відомих диригентів — литовця С.Сондецкіса, ізраїльтян Р.Канетті та Ш.Мінцеля, українців В.Сіренка і В.Кожухаря. У польському місті Ополе Назара цінують як наймолодшого в історії цієї країни концертмейстера філармонічного оркестру.

У першому відділенні соліст і НЗАСОУ зіграли скрипковий концерт Бенджаміна Бріттена (1913-1976). Композитор написав його замолоду і відверто зазнав впливу романтичної та сучасної музики.
Його звучання раз у раз викликало інтонаційні алюзії з Шостаковичем, Прокоф'євим.

Назар Пилатюк — яскравий музикант зі сформованим виконавським почерком. Його манері властиві розмашистість, виразна драматичність, тонка лірика.

Скрипка його то співала ніжно та вишукано, то звучала віртуозно і жваво. Цей концерт добре відомий Володимиру Сіренку.
Під час відкриття Першого фестивалю Бріттена у Києві навесні 2004 року Національний симфонічний акомпанував на сцені Національної опери артдиректору фестивалю, нашому відомому скрипалеві Дмитру Ткаченку.
Сіренко також багаторазово диригував оркестром у Барбікан-холі і Кадоган-холі за пультом Royal Philharmonic Orchestra у фіналах міжнародного конкурсу скрипалів ім. Бріттена в якості запрошеного диригента.

Глибоке знання партитури і розуміння музики зіграло на руку: диригент і скрипаль створили концентрований енергетичний тандем: їх чуйне взаємопроникнення наповнило склепіння концертного залу рідкісною гармонією.
Після антракту інтерес публіки посилився. Чудово прозвучала симфонія Густава Малера „Пісня про землю“ для контральто (або баритона) і тенора з оркестром на вірші китайських поетів VIII століття.
Шість частин циклу по черзі озвучили тенор Сергій Бортник — багаторазовий партнер Володимира Сіренка у декількох проектах (згадаємо унікальне виконання всіх „Страстей“ Й.-С.Баха три сезони тому).

І баритон Анатолій Юрченко, який звернув увагу шанувальників вокалу партіями Сальєрі (М.Римський-Корсаков „Моцарт і Сальєрі“ у Дитячому музичному театрі), Беса (П. Чайковський „Черевички“, концертне виконання), Сергія Голубкова (В. Бібік „Біг“ , концертне виконання), концертними програмами. Солісти були „у голосі“, співали виразно, чисто, м'яко, перейнявшись задумом композитора і диригента. Малер (1860-1911) - один з постійних авторів у репертуарі Сіренка. Задум симфонії виник у композитора у 1907 році, у напружений період його життя — важка хвороба, смерть маленької доньки, відхід з Віденської опери, переїзд до Нью-Йорка і вимушений вступ на посаду директора Метрополітен-опери. Знову до цієї складної, глибокої музики маестро підійшов трепетно.

У „Пісні про землю“ сконцентровано основні риси музики Малера: глибоко виразна мелодика, багатолінійна фактура прозорої партитури, загостреність почуттів, виразність мелодій і оркестрових засобів, граничний лаконізм. Усе це вдалося Сіренку: музиканти міцно збудували форму, відтворили велике симфонічне панно, на якому «вишили» звукові візерунки китайських ієрогліфів, своєрідного орієнталізму, тонкої пейзажності, лірико-філософських роздумів, дбайливо поєднавши малеровську масштабність із камерністю і виразністю


Автор: Ольга Кізлова
Колективи: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Виконавці: Назар Пилатюк
Диригенти: Володимир Сіренко
Музикознавці: Ольга Кізлова
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Газета "Дзеркало тижня"



Інші:

Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
PUB100608.JPG