Ми граємо українську музику XVI ст, знайдену в паризькому архіві: саксофоніст | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Ми граємо українську музику XVI ст, знайдену в паризькому архіві: саксофоніст
Василевич Юрій
Ми граємо українську музику XVI ст, знайдену в паризькому архіві: саксофоніст
5 вересня 2016, понеділок
Поширити у Facebook

Один з найкращих саксофоністів світу запропонував: «Приїжджайте, але зі своєю музикою. Нам не треба грати французьке. Покажіть, що у вас», — згадує керівник Київського квартету саксофоністів

Василь Шандро: Які проекти найближчим часом презентуватиме ваш квартет?

Юрій Василевич: Хочу запросити 10 вересня о 19.00 у Будинок актора (мала сцена). Минуло тридцять років нашому квартету. Минулого року приїжджав всесвітньо відомий композитор Гія Канчелі.

Саксофон — мій улюблений інструмент. Якби запитати, чому така популярність, я б сказав: в голосі сопрано є флейта, кларнет, в альті є людський голос, в тенорі є віолончель, в баритоні є контрабас і чарівні ритми.

Колись я був на виставці японських художників, всі картини були недомальовані. Відходиш назад — і починає працювати уява. Так і квартет. Ми граємо, а людина може собі уявити. Часто обходимося без супроводу. Але в цьому концерті братиме участь джазмен В’ячеслав Полянський.

19 вересня — «LATIN JAZZ NIGHT» (Національна Філармонія України). Буде шикарний саксофоніст Рішард Золедзієвський з Вроцлава. Буде грати і в квартеті, буде цікавий контрабасист Валентин Корнієнко, знаменитий ударник Сергій Хмельов.

Василь Шандро: Наскільки просто було адаптуватися з інструментом, який в радянському союзі асоціювався з капіталізмом? Як підбирався репертуар?

Юрій Василевич: Не прийшлося доказувати та переконувати когось. У 60-х, коли я починав грати, мій батько сказав мені: «Ти вибрав не той інструмент. На нього нема педагогів, репертуару». Більшість саксофоністів починали на кларнеті. Потім переходили.

Я закінчив школу, консерваторію. У Великому театрі в Москві грав на саксофоні. Будучи студентом в 70-х я почув Паризький квартет. Я був зачарований. Вони не грали джазової музики. А люди просто були спраглі за джазом. Вони розчарувалися..

І я подумав, а де ж Київський квартет саксофоністів? А вже зараз є мої однодумці, учні. В Квартеті зараз грає Михайло Мимрик, доцент консерваторії, Сергій Гданський нещодавно отримав звання Заслужений артист України, Олександр Москаленко.

Василь Шандро: Ми почули уривок зі старовинного українського танцю. Бароко чи ні?

Юрій Василевич: 16 століття – це та музика, яка виконувалась в Україні під час весіль, днів народжень. Ці нотні взірці знайшов композитор Степаненко в архівах Парижа. Це танець на 30 секунд. Записав органіст Ян з Любліна.

Це перші взірці української народної музики, які можна побачити на нотах. За кордоном дуже гарно сприймали цю музику. З цих українських танців ми розпочинали концерти в Монреалі, в Парижі.

Жан Марі Лондекс, один з найкращих саксофоністів світу, запропонував нам, почувши записи мого квартету: «Хлопці, приїжджайте, але зі своєю музикою. Нам непотрібно французьке. Ми це знаємо. Ви покажіть, що у вас там робиться». І ми тоді грали Володимира Шумейка. Петро Пашков, наш джазмен, написав «Remembering the Beatles». Це було просто чудово.

Василь Шандро: Наскільки саксофон адаптувався в Україні?

Юрій Василевич: У саксофона велике майбутнє. Мої студенти, студенти інших викладачів їздять по світу, займають перші місця на конкурсах.


Виконавці: Юрій Василевич
Концертна організація: Національна філармонія України
Джерело: Громадське радіо







Інші:

Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
      © 2008-2024 Music-review Ukraine