Чим запам’яталися “Дні української музики у Варшаві-2023”? | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Чим запам’яталися “Дні української музики у Варшаві-2023”?
Поліщук Тетяна
Фроляк Богдана
Чим запам’яталися “Дні української музики у Варшаві-2023”?
Композиторка Богдана Фроляк - про атмосферу, прем’єри та враження від цьогорічного форуму
14 вересня 2023, четвер
Поширити у Facebook

Нагадаємо, на минулому тижні в рамках міжнародного фестивалю “9. Дні української музики у Варшаві”, в атріумі офісної будівлі SENATOR відбулася прем’єра “Концерту для гобоя з оркестром” Богдани Фроляк.

Соло виконував Ігор Лещишин (Вашингтон, США) разом із Симфонічним оркестром Вроцлавської філармонії NFM під орудою маестро Романа Реваковича

Чи вдалося музикантам передати всі нюанси твору?

Наскільки тонко гобоїст Лещишин інтерпретував музику, написаної нашою відомою композиторкою Богданою Фроляк, які враження від цьогорічного міжнародного фестивалю «9. Дні української музики у Варшаві»?

Які концерти та виконавці здивували й порадували і чи були розчарування - спеціально для Music-Review Ukraine розповіла Богдана Фроляк

- Цьогорічний фестиваль пройшов на найвищому рівні, як, зрештою, усі попередні фестивалі. Роман Ревакович — організатор і артистичний директор “Днів української музики у Варшаві” завжди дуже відповідально і професійно підходить, як до формування програми, так і до запрошених виконавців чи вибору концертних локацій.

До речі, заключний концерт цьогорічного фестивалю відбувся вперше в незвичному для класичної музики залі — в Атріумі офісної будівлі Сенатор, гарному, ясному залі, в якому досить органічно прозвучали два нових твори і який добре надається до виконання сучасної музики.

Два концерти фестивалю я слухала онлайн — виступ Kyiv Piano Duo (Олександра Зайцева та Дмитро Таванець), які представили публіці багатий спектр творів сучасних українських композиторів, зокрема і мою “Сюїту in C”. Рівень цих музикантів якнайвищий, концерт відбувся в чудовому залі Студія концертна ім.В.Лютославського, який вирізняється винятково доброю акустикою. Також Хоровий концерт у цьому ж залі, де знаменитий Wrocław Baroque Ensemble під керівництвом Анджея Косендяка блискуче виконав два великих твори українського композитора 17 століття Миколи Дилецького.

На останньому концерті фестивалю я була присутня, оскільки тут відбулася прем’єра мого Гобойного концерту. Програма складалася з двох прем’єрних творів — окрім мого “Концерту для гобоя з оркестром” відбулася прем’єра нового масштабного твору Олени Ільницької “До Перемоги” для вокального секстету та симфонічного оркестру.

Важлива деталь — це було замовлення від Фестивалю. Виконана ця музика була на супер високому рівні Симфонічним оркестром NFM Вроцлавської філармонії, Вокальним секстетом Pro Modern, а в моєму Концерті солював гобоїст Ігор Лещишин — соліст Національної опери у Вашингтоні, для якого цей концерт і був написаний. Ну а диригував Роман Ревакович, який здійснив вже не одну українську прем’єру як диригент, і “провів” цю музику якнайкраще.

Про професійний рівень цих музикантів — оркестру і солістів — годі говорити. Він найвищий! Але хочеться відзначити момент більш особистністний — відношення музикантів до цієї музики — тепле, проникливе, розуміюче. Маю більше тут на увазі твір Олени Ільницької — складний емоційно, технічно, однак дуже правдивий і справжній. Щодо мого твору — він зовсім інакший концепційно, але теж непростий до виконання. І соліст, і оркестр справилися чудово. Ну а диригент прекрасно творив усю ситуацію.

З Ігорем Лещишиним дуже хотілося б здійснити українську прем’єру Концерту для гобою з оркестром”. Ну але мусимо чекати кращих часів, надії не втрачаємо...

І ще один важливий момент,я б хотіла про це сказати — мені прикро, що, окрім видання Music-Review Ukraine , цей Фестиваль практично не викликає інтересу в українських медіа чи музикознавчих виданнях.... Ані минулого року, ані цього року я не бачила матеріалів, які стосувалися концертів Фестивалю крім невеликих анонсів у декількох ЗМІ.

Це дуже прикро, адже завдяки саме цьому Фестивалю найновіша українська музика звучить в Польщі в найкращому виконанні та в найкращих залах. Не один український твір з’явився на світ завдяки “Дням української музики в Варшаві” та Роману Реваковичу, засновнику Фундації “Pro Musica Viva”, яка була заснована саме для запису компакт диску українського композитора Юрія Ланюка, і яка в цьому році відзначає 25-річчя діяльності. До слова, всі виконання і прем’єри фестивалю є записані на найвищому рівні, і це теж велика справа, адже ці записи є доступними для широкого загалу і також сприяють “звучанню” української музики у світі.























Автор: Тетяна Поліщук
Композитори:Богдана Фроляк
Діячі мистецтв: Тетяна Поліщук



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
11.jpg