Мішель Терещенко: «Підтримуватиму репутацію Глухова як старовинної музичної столиці» | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Мішель Терещенко: «Підтримуватиму репутацію Глухова як старовинної музичної столиці»
Національний камерний ансамбль
Олійник Леся Степанівна
Мішель Терещенко: «Підтримуватиму репутацію Глухова як старовинної музичної столиці»
13 липня 2014, неділя
Поширити у Facebook

Як важливо опинитися в потрібному місці в потрібний час та ще й з людиною, яка означує ці потреби. Суботнього вечора численні столичні гості на чолі з Мішелем Терещенком та чотириста жителів Глухова, обираючи між мундіалем по телевізору і матчем на впорядкованому стадіоні, надали перевагу «Музичним вечорам» у міському Будинку культури.

Удень я зустрів Мішеля на мітингу, приуроченому пам’яті загиблих у боях у східному регіоні України. Тут збирали кошти на амуніцію глухівцям, що відстоюють цілісність держави. До речі, українсько-російський кордон за 12 кілометрів від міста.

Кабінет мецената Терещенка, генерального директора фірми Linen of Desna, прикрашають козацька ікона, досить похмурі пейзажі його доньки Ізабель і велика мапа України. Він пояснює:

«21 червня у всьому світі відзначають День музики. Там цього дня майже на кожному розі вподовж доби звучить жива музика. Я вирішив привезти європейське свято у Глухів і започаткувати традицію. Місто має давні сильні музичні традиції. Найстарішу музичну школу в Російській імперії відкрито саме тут, у гетьманській столиці. В місті жили Дмитро Бортнянський і Максим Березовський. Я підтримуватиму репутацію Глухова як старовинної музичної столиці. На це мене надихає і недавній подарунок — книжка 1869 року з нотними записами, позначеною печаткою мого прапрапрадіда Артемія, який розпочав сімейну традицію меценатства. Хоч співаю не дуже добре і після мого співу майже завжди йде дощ, завжди приєднуюсь на Великдень до хору духовної музики в храмі Трьох Анастасій, який побудували Терещенки. Люблю кантрі-музику і мрію провести в Глухові такий фестиваль.

Зазначу, що коли ми проводимо День льону, теж звучить музика. Свято відзначають разом із сім’ями 85 працівників фірми Linen of Desna. Цього року була засуха, та завдяки новим технологіям будемо з урожаєм короткого льону. Не відчуваю кризи в нашому виробництві, навпаки, ми нарощуємо експорт продукції в Єгипет, Польщу, особливо в Китай. Росія відмовилася надавати передоплату, а інакше я не згоден торгувати з цією країною.

Святами музики і льону вітаю Українську державу і радію, що вона відрізала російську газову пуповину. Це початок незалежності України. Той газ має поганий запах і призводить до океану корупції. Звичайно, буде нелегко. Треба вчитися заощаджувати. В Україні на одиницю валового продукту використовують у 7 разів більше газу, ніж у Франції.

Фото надане школою мистецтв ім. Березовського


Але повернімося до предмета розмови — музики. На День музики нашим гостям із Києва не вистачило місць у готелях, а мені бракує хорошого рояля в місті. Якщо і надалі у Глухові виступатимуть виконавці світового рівня, подбаю про класний інструмент».

Приглушене світло на сцені надавало події мінорного звучання.

У програмі — виступи Народного аматорського хору духовної музики, оркестру народних інструментів школи мистецтв імені Максима Березовського і столичних знаменитостей — посла української культури у світі Національного камерного ансамблю «Київські солісти». Хоч колектив приїхав із третиною складу, виконавська техніка була на біс. Гучні оплески звучали навіть у паузах одного твору, що не прийнято, як пояснила сусідка — сумська студентка Леся Коваленко.

Концерт вели музикознавець Мстислав Юрченко з Києва і проректор Національної музичної академії Леся Олійник. Вона зазначила, що Глухів — столиця українського бароко та класичної традиції в музиці, і нагадала, що сто років тому Терещенко надав кошти на побудову Київської консерваторії, а Мішель Терещенко заснував стипендії студентам.

Фестиваль «Музичні зустрічі у Глухові» продовжив програму на квітучому полі льону.

Зіркою виступу під полуденним небом став бас-баритон Ібрагім Муслімов з капели ім. Л. Ревуцького. Він співав татарські й українські пісні, йому підспівували численні шанувальники, вбрані в народні сорочки та віночки з ромашок, на тлі українських прапорів.


Автор: Георгій-Григорій Пилипенко
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Музикознавці: Леся Олійник
Джерело: Газета "Урядовий кур’єр"



Інші:

Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
63.jpg