В "ЛАБІРИНТІ" музики і таланту | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
В
Квартет народних інструментів
Пірієв Олександр Валерійович
Діденко Євгеній
Грибан Євгеній
Кузь Андрій
Нефедов Сергій Юрійович
В "ЛАБІРИНТІ" музики і таланту
16 травня 2014, п'ятниця
Поширити у Facebook

І знову в Ніжин на крилах музики травневим цвітом і духмяним вітром влетіло свято. Цикл концертів камерної музики «Місячне сяйво» завершився виступом лауреата міжнародних конкурсів квартету народних інструментів «Лабіринт». У його складі вихованці музичної академії імені Петра Ілліча Чайковського: Євгеній Діденко та Андрій Кузь (домра), Євгеній Грибан (баян) та Сергій Нефедов (балалайка-контрабас).

Квартет народних інструментів "Лабіринт"

Творчість титулованого українського ансамблю народних інструментів широко відома в Україні й далеко за її межами. За нетривалий час свого існування «Лабіринт» виборов численні нагороди на міжнародних музичних змаганнях, став постійним учасником різноманітних фестивалів та мистецьких акцій. А ще популярним Інтернет-мережах колективом.

Музиканти квартету ставлять за мету популяризацію народних інструментів, їхню високу виконавську спроможність.

Колектив уже вдруге в Ніжині. Цього разу музиканти підготували шанувальникам оновлену програму з яскравими музичними творами та обробками в аранжуванні композитора Дмитра Загороднього.

Всесвітньо відомий в мистецьких загалах український виконавець Олександр Шмиков зараз живе в Монте-Карло. Його музичний твір так і називався і презентував глядачам квартет. Це було щось неймовірне! Так, там було сонячне й палке Монте-Карло, з його азартом і пристрастями. Але поміж тим як нитка канви, солов’їними звуками домр співала Україна. Аби це відчути, не треба бути великим мистецтвознавцем. Наша українська музика має своє, особливе звучання. Здається Олександр у своєму Монте-Карло таки сумує за батьківщиною й щиро зізнається в цьому у своїх творах.

Хто знає мистецтво великого Астора П'яццолли, той безпомилково впізнає його танго - нестримне й непередбачуване, знайоме й несподівано-нове. А у виконанні квартету народних інструментів його «Fuga misterio» звучала просто неперевершено.

Відомий француз Рішар Гальяно – чи не єдиний учень і послідовник П’яццолли, який продовжив свого вчителя. Його твір «Song for Joss» викликав неймовірні асоціативні відчуття. Слухаючи твір, уявляв відкриту терасу літнього кафе чи ресторану, де блищить паркет, грає вражаюча мелодія, ноги самі рухаються назустріч партнеру. Ти підкорюєшся музичному ритму, а легкий південний вітер і місячна доріжка тільки підсилюють відчуття.

Антоніо Вівальді й через три століття складний як у розумінні, так і у виконанні. Урбаністичний, або міський шторм – так називався наступний музичний твір. Це був гімн нашому сучасному життю – неспокійному, прискореному, часом стрімкому до справжньої загнаності. Але з-поміж пришвидшених до бігу кроків трапляються паузи тиші, що заспокоює, дає шанс спинитися, озирнутися, оцінити, подивитися на світ по-іншому. І знову виклик, і знову біжимо, і знову урбаністичне місто бере в полон. Аж до наступної паузи тиші…

«Багдад» Євгена Дорбенка. Сама назва говорить про сутність твору. Пустеля, верблюди, оазис з пальмами, тонка вуаль на обличчі жінки, спека, якою дихає гаряче серце пустелі. Східні мотиви лягли на струни й клавіші народних інструментів і почувалися там абсолютно впевнено.

«Oblivion» П'яццолли – це якась павутина звуків, з якої не хотілося звільнятися. Та й самі музиканти здебільшого сиділи із заплющеними очима, сповна віддаючись чарам мелодії. Вони отримували насолоду від композиції, й ця насолода, безперечно, передавалася слухачам. Браво, Астор! Браво, «Лабіринт»!

Йоганна Себастьяна Баха називають початком і кінцем музики. Відомого в усьому світі німця вважають справжньою іконою, на яку понад триста років моляться музиканти й шанувальники. Тож твір Дмитра Загороднього «Цитуючи Баха» був присвячений саме йому. А «Посмішка Брамса» відповідно – Брамсу. А ще через посмішки музикантів – переповненій залі.

Танець фламенко вважають ще експресивнішим, аніж танго. Уявляєш вогонь, ритмічний стукіт каблучків, чарівну іспанку з трояндою у волоссі і незмінний звук кастаньєт… Щоправда їх замінили медіатори, але вони абсолютно органічно відтворили мелодію фламенко.

Хто не знає популярний у всьому світі фільм «Пірати Карибського моря». Саме до нього написав музику Клаус Бедел. «Лабіринт» настільки віртуозно відтворив задуми композитора, використовуючи не лише народні інструменти, а й коробку сірників і власне бачення твору, що викликав захоплення залу й посмішки на обличчях. Картину доповнювала шапка Джека-горобця, що висіла на грифі балалайки-контрабаса. Безумовно, почуття гумору квартету стало яскравим штрихом до всього концерту.

«Фольк-Лабіринт» написаний Дмитром Загороднім спеціально для цього колективу – це ще один шедевр, як композитора, так і виконавців. Твір з елементами автентичного фольклору як центральної частини України, так і західних її областей перемежовувався джазовими нотками і навіть звуками коси. Мені здалося що ця композиція саме про них – про «Лабіринт». От тільки в такій експресії важко було ідентифікувати кожного окремо. Та, мабуть, і не варто цього робити, адже колектив – єдине ціле, хоч було зауважено, що збираються вони разом не так часто, як того хотілося б.

«Старий мотив» Євгена Дорбенка перекинув за мить усіх на стару вулицю в старій Одесі, де грає шарманка, а довкола ходять ситі голуби. Поруч такий самий старий фотограф зі сторічним механічним об’єктивом, готовий зберегти миттєвість щастя у світлині…

І наостанок квартет виконав «Старе банджо» А… Гуревича. Це був справжній музичний десерт, подарований глядачам. Саме цей твір показав, що наші народні інструменти насправді – мультиінструменти, за допомогою яких професіонали, а саме такими є лабіринтівці, можуть відтворити кожен звук, народжений природою чи людським розумом.

Цикл концертів камерної музики «Місячне сяйво» закінчився. Але не закінчилася музика і восени керівник проекту і незмінний конферансьє Олександр Пірієв обіцяв знову повернутися на береги Остра, в старий і прихильний до талановитих митців Ніжин.


Автор: Олена Найда
Колективи: Квартет народних інструментів "Лабіринт"
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Велика зала Ніжинської дитячої музичної школи
Навчальний заклад: Ніжинська дитяча музична школа
Майстер: Євгеній Діденко, Євгеній Грибан, Андрій Кузь, Сергій Нефедов



Інші:

Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
100910_003.jpg