Огляд |
|
|
|
|
Три перетворення в одній виставі - в Київській опереті показали "Мадемуазель Нітуш"
10 січня 2014, п'ятниця
Поширити у Facebook
"В душі нема спокус життя, живе душа для райського натхнення" - співає на сцені Київської оперети 28-річна Ольга Федоренко. Її героїня Деніза вчиться у монастирському пансіоні, але мріє про велику сцену. Репетирують французьку оперету "Мадемуазель Нітуш". Перша прем'єра відбулася 26 грудня - рівно 130 років після того, як спектакль був уперше поставлений у Парижі в театрі "Вар'єте". Атмосферу монастиря на сцені підкреслює блакитне освітлення, жіночий хор виконує свої партії, склавши руки ніби у молитві. Сама головна героїня спершу грає кілька акордів на арфі, потім танцює разом із балетом на пуантах.
""Складніше зробити кілька па на пуантах, ніж грати на арфі," - розповідає Ольга у гримерці, сидячи за фортепіано. "Для балету потрібна розтяжка, гарна фізична форма. З арфою мені простіше - беру уроки вже другий місяць, можу зіграти кілька мелодій. Поки тренувала правильний щипок, мала мозолі на пальцях. Сучасний театр вимагає від актора бути універсальним."
Для Ольги це перша головна роль, в Київській опереті артистка працює другий рік. У перерві репетиції до гримерки заходить костюмерка, просить Ольгу поміряти високі шкіряні чоботи. "Моя героїня має кілька образів: із правильної дівчинки з пансіону за одну ніч вона перетворюється на зірку оперети. Її третє обличчя - солдатка: тікаючи із театру вона потрапляє у казарму. Там одягає військовий мундир і грає на барабані, тож барабан також довелось освоїти для ролі."
На афіші до вистави "Мадемуазель Нітуш" обличчя Ольги поділене на дві половини: одна загримована під ученицю пансіону, друга - під актрису оперети. Друга дія вистави показує світ театру, де всі носять маски. Двоповерхова декорація точно повторює вигляд справжньої сцени і завіси Київської оперети. Режисер вистави Богдан Струтинський, 43 роки, включив у сюжет оперети вставний номер "Брехня".
"На жаль нас всіх оточує вона - брехня, панує в світі нашому щодня - брехня..." - співає артист зі сцени.
"Взявся за цю виставу завдяки ідеї брехні, бо ми сьогодні всі граємо багато ролей, - каже художній керівник театру. - Змінюються епохи, соціальні статуси, світогляди, але не змінюються проблеми. Україна сьогодні теж носить маску. Номер "Брехня" актуальний і гостросоціальний, це врізка сучасності, тому артист співає у мікрофон, в манері мюзик-холу. За це можуть "бити", а можуть і хвалити, але глядач завжди готовий до правди."
У січні прем'єру "Мадемуазель Нітуш" покажуть 24, 25 і 31 числа.
Автор: Катерина Кисельова
Фото: Ольга Каменєва
Концертна організація: Київський національний академічний театр оперети
Концертний зал: Глядачевий зал Київського національного академічного театру оперети
Джерело: gazeta.ua
|