Ніжність і сила незвичного квартету | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Ніжність і сила незвичного квартету
Антонюк Роман
Понайда Василь
Трохимук Роман
Глова Тарас
Молодіжний симфонічний оркестр
Квартет 
Ніжність і сила незвичного квартету
Учасники “Tenors BEl’CANTO” – про своє творче життя, шанувальників і натхнення
21 січня 2013, понеділок
Поширити у Facebook

Квартет "Tenors BEl’CANTO". Фото з сайту: http://lvivpost.netМинулого тижня у Львівській філармонії лауреат міжнародних конкурсів і фестивалів квартет “Tenors BEl’CANTO” разом із молодіжним академічним симфонічним оркестром “INSO-Львів” під орудою відомого польського диригента Войтека Мрозека подарував глядачам чудовий святковий настрій.

Цей концерт – немов барвиста новорічна гірлянда, об’єднав шедеври світової класики, найвідоміші оперні арії, найкращі зарубіжні поп-композиції, українські народні пісні і, звичайно ж, колядки та щедрівки.

Тож не дивно, що гості Львівської філармонії, в головному залі якої цього вечора не залишилося жодного вільного місця, не хотіли відпускати виконавців зі сцени.

Кожного з чотирьох учасників “Tenors BEl’CANTO” природа наділила голосом неперевершеної краси та виразності, а їх поєднання дарує дивовижне звучання – дуже ніжне і сильне водночас.

Їхній тренований оперний спів, доповнений лірикою (французькою, іспанською, італійською, польською, англійською та українською), робить виконання захопливим і неповторним. Три тенори (Василь Понайда, Роман Трохимук і Тарас Глова) та баритон (Роман Антонюк) зливаються у винятковій гармонії. Це щось особливе, коли вони співають разом!
“Пошті” вдалося поспілкуватись з двома учасниками квартету – Василем Понайдою та Романом Антонюком, які розповіли про творче життя “Tenors BEl’CANTO”, шанувальників і натхнення.

– Розкажіть, будь ласка, про свій колектив? З чого ви починали?

Василь Понайда:
– 7 липня 2007 року відбувся наш перший концерт в королівському замку Варшави у супроводі камерного оркестру “Леополіс” під орудою диригента Войтека Мрозека. Цікаво, що цей спільний українсько-польський виступ був присвячений Євро-2012 і став одним з найтриваліших – три з половиною години. Були прямі включення на супутникове телебачення, телевізійний запис здійснював жешувський телеканал.

– А у кого із вас виникла ідея створення такого своєрідного квартету?

Василь Понайда:
– Така ідея виникла одночасно і в мене, і у Войтека Мрозека. Спочатку хотіли, аби квартет складався з двох польських та двох українських солістів, але через труднощі з проведенням репетицій цю ідею відкинули. Відтак вирішили співпрацювати з польськими диригентами, а солістів дібрати виключно українських.

– Чимало знавців музики, як і пересічні слухачі, вважають “Tenors BEl’CANTO” особливим. У чому ж полягає ваша унікальність?

Роман Антонюк:
– Ми співаємо як класику, арії з відомих опер, так і світові шлягери, хіти. З професійної точки зору для оперного співу потрібна одна постава голосу, а для популярного – зовсім інша. Це, властиво, і є найбільшим каменем спотикання для виконавців. До прикладу, славнозвісний квартет “Il Divo” виконує лише популярну музику, незважаючи на те, що серед них – два оперні співаки. Нас можна порівняти радше із тріо тенорів – Паваротті, Каррерас і Домінго, які співали і відомі арії, і популярні пісні. Ми ж це робимо лише у форматі популярної музики. Співаємо те, що подобається, і це для нас дуже важливо.

– Цікаво, а чому ви спочатку презентували квартет у Польщі і лише згодом представили його в Україні?

Роман Антонюк:
– Після першого концерту в Польщі наш колектив заслужив схвальні відгуки: “Ви у нас такі популярні, мабуть, в Україні ви мегапопулярні”. І в нас виникла ідея: а чому б тут не виступати у такому ж форматі. Адже у Варшаві, Вроцлаві чи Плоцьку квитки на наш концерт викуповували за два-три місяці. І ми, як то кажуть, взяли курс на Україну. Зараз квартет розширив географію виступів – їздимо Західною Європою, зокрема, мали концерти в Іспанії. Незабаром виступатимемо в Португалії, згодом – знову в Іспанії, потім – в Італії. Є плани й щодо Америки і Далекого Сходу. Тож розвиваємося...

– А як же Україна? Чи маєте шанувальників своєї творчості тут?

Василь Понайда:
– В Україні побували з концертами у всіх регіонах. Нещодавно відвідали Чернігів, перед тим – Донецьк, Крим. Працювали з такими чудовими колективами, як Плоцький симфонічний оркестр, Торуньський симфонічний оркестр, симфонічний оркестр Вроцлавської філармонії (всі три – з Польщі), симфонічний оркестр Сараєвської філармонії (Боснія і Герцеговина), львівський камерний оркестр “Leopolis”, камерний оркестр “Brevis”, академічний камерний оркестр “Віртуози Львова”, академічний камерний оркестр “Harmonia Nobile” та ін.

Роман Антонюк:
– Ми для себе зробили цікаве відкриття: південь і схід України охоче відвідує наші концерти, які організовуємо там два-три рази на рік. Завжди аншлаги! Це нас вражає і тішить, тож вдячні публіці за любов до нас.

– А які моменти з вашого концертного життя запам’яталися найбільше?

Василь Понайда:
– Цікавою подією особисто для мене стала робота з головним диригентом Загребського оперного театру Іво Ліпановичем. Ми дали концерт першого липня 2011 року на відкритті міжнародного фестивалю у Боснії та Герцеговині. Тоді на майданчику просто неба зібралось майже три з половиною тисячі людей.

Роман Антонюк:
– А на фестивалі в Чернігові “Сіверські музичні вечори”, який збирає виконавців інструментальної музики, ми навіть відкрили нову сторінку: відтоді організатори цього проекту почали співпрацювати з вокалістами.

Василь Понайда:
– На тому ж фестивалі з оркестром і диригентом, заслуженим діячем мистецтв України Миколою Сукачем, ми ще й записали, а згодом випустили студійний диск.

– Хто допомагає вам втілювати творчі плани в життя і що надихає вас на творчість?

Василь Понайда:
– Хороші друзі. І ми їм за це дуже вдячні! А надихає нас музика, адже це наше життя.

Роман Антонюк:
– Ми стараємося все робити від душі, відчувати слухача. Кожного разу твір можна виконати по-іншому, зважаючи на емоції. Ось вам і оригінальність. А взагалі наша місія – приносити людям радість.
Попри музику, ми ще й друзі, радимося, допомагаємо один одному. А з Василем навіть куми.

Василь Понайда:
– Часто ходимо цілою компанією в сауну, басейн. Тож музика і відпочинок в нас також спільні.


Автор: Оля Максим’як
Колективи: Молодіжний симфонічний оркестр "INSO-Львів", Квартет "Tenors BEl’CANTO"
Виконавці: Роман Антонюк, Василь Понайда, Трохимук Роман, Тарас Глова
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Концертний зал: Концертний зал ім. С. Людкевича Львівської обласної філармонії
Джерело: lvivpost.net



Інші:

Остап Лисенко - диригент, етнограф, музикознавець, педагог (140 років тому)
Як спів впливає на здоров'я?
Чому варто побачити балет "Норовлива донька" в Національній опері
Мирослав Скорик – геній, який прославив українську культуру!
Грав навіть у засланні: це композитор Барвінський, який пережив радянські табори
Музика незламності: гімн ВМС України отримав сучасне аранжування
Топ-10 молодих і перспективних акторів українського театру
Імена майбутнього української музики
Хор «Гомін» не очікував такого резонансу: мільйонні перегляди відео, розпродані квитки, додаткові концерти, турне Україною
Чому вагітним варто слухати класичну музику: науковці відповіли
«Симфонія перемоги». Як Бетховен і син гетьмана України перемогли Гітлера
Шляхами пам’яті: присвята Мирославу Скорику та Борису Лятошинському
Оперний співак, педагог, керівник театру «Музична драма», професор консерваторії
Дев'ять років тому в бою з російським агресором загинув соліст Паризької опери Василь Сліпак
Як П'ята симфонія Бетховена, присвячена українцю, стала символом перемоги
Тиха революція
9 червня день пам'яті Василя Барвінського
Консульство - філармонія: 20 років співпраці
"Зозулька" Соломії, або Трагічна доля Ганни Крушельницької
Дослідження виявило вплив музики на мозкові ритми людини
Випуск 2025: свято музики і таланту!
Легендарна "Мелодія" Мирослава Скорика має 20 версій і звучить на планеті кожні три дні
8 театральних прем'єр, які не можна пропустити в червні
Короткометражний фільм “ALONG THE LINES” увійшов до програми престижного TRIBECA FILM FESTIVAL
Яка зарплата у вчителя музики: що демонструє середній показник по країні
Батько Мирослава Скорика у 1939-му заробляв 500 злотих, а у 1941-му - 600 рублів
Видавництво "Родовід", "Танго для трьох"
Економіка дозвілля — скільки коштують квитки до кращих театрів ЄС
Актуальність опери у вічних питаннях
День пам’яті Дмитра Гнатюка
30-ліття «Віртуозів Львова»
Новий жанр у кіно: Анастасія Мамонтенко представляє «Маніфест духовного андеграунду»
Навіщо оркестру диригент: відповідь, яка здивує навіть меломанів
Міг навчати музики, але обрав бій за майбутнє без війни: чому вчитель обрав гармату замість класу
Дніпровський режисер поставив спектакль у Маріупольському театрі
Як у Львівському органному залі лікують душі музикою
100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
121216_117.jpg