Безцінна суть, або у ритмі коломийки | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Безцінна суть, або у ритмі коломийки
Скорик Мирослав Михайлович
Пірієв Олександр Валерійович
Стародуб Ірина
Півненко Богдана
Копиця-Карабиць Маріанна
Скорик Мирослав Михайлович
Безцінна суть, або у ритмі коломийки
16 січня в рамках циклу «Music-Review WEEKEND» відбувся авторський концерт композитора Мирослава Скорика.
16 січня 2011, неділя
Поширити у Facebook

Мирослав СкорикУ мистецькому вечорі який відбувався у галереї Фонду сприяння розвитку мистецтв прозвучали ранні твори композитора для скрипки та фортепіано у виконанні скрипальки Богдани Півненко та піаністки Ірини Стародуб, які свого часу були записані на компакт диск; а також – створена в 90-ті – «А-RI-A» для віолончелі та фортепіано, яку автор зіграв разом з Олександром Пірієвим.


Своєрідною кодою концерту стала, виконана Мирославом Михайловичем, низка його джазових п’єс для фортепіано.

Реакція публіки виявилася непередбачуваною: вже по закінченню першого відділення було розкуплено всі згадувані диски, і Маестро опинився в полоні шанувальників, що бажали взяти автограф та сфотографуватися з ним. А після концерту, із не меншим натхненням, спілкування з композитором прагнули численні журналісти.

Хоча, що в цьому дивного? Щира, сповнена внутрішнього світла музика Скорика спонукає слухачів мимоволі озиватися взаємністю, тим паче, коли ці якості помножені на професійність та чутливе ставлення виконавців до граної музики: переповідаючи Богдану Півненко, вони її плекали, як дитину.

Тож, сповнені емоцій, музиканти зіграли «на біс», окрім передбачуваної «Бурлески», ще й любиму скрипалькою «Арію» з Сонати № 2. І в результаті отримали вдячливі оплески слухачів й привітання автора.

Заслужена артистка України Богдана Півненко Мирослав Скорик вітає Ірину Стародуб
Коли ж Мирослав Скорик заграв сам, стало зрозуміло напевне, що, він – головний постачальник творчого струму, яким того вечора пройнялися і виконавці, і слухачі. Його гра і, власне, він, попри вік, а, може – завдяки йому, сповнений неабиякої жвавості та життєдайності: композитор й тепер живе, неначе «в такт» ритмам й настроям дитячої коломийки з його «Гуцульського триптиху».

Ця енергетика натури й творчої думки Скорика, здобрена гумором й підпорядкована досвіду, влучно втілилася в його джазових замальовках (зокрема, «Приємна прогулянка», «Візерунки», «Каприз»).

Грає Мирослав Скорик Грає Мирослав Скорик
Авторське ж їх виконання стало наочним свідченням справжності композитора та, передусім, збагатило виконані твори безцінною суттю живої авторської причетності, що значно наблизило їх до слухацького розуміння.

До речі, саме з ініціативи Мирослава Михайловича в дуеті з Олександром Пірієвим він став співвиконавцем своєї «А-RI-A», знаменитої присвятою друзям-колегам та її першим виконавцям – Ваграму Сараджяну і Володимиру Вінницькому: відтак, нам пощастило почути композитора ще як чуйного камерного виконавця - випадок в музичному світі, безумовно, винятковий.
Олександр Пірієв та Мирослав Скорик

В цілому ж, авторсько-виконавська участь Скорика в концерті вкотре вказала не тільки на творчій універсалізм, як унікальну ознаку його генія, а й на істинну демократичність, цебто – максимальну відкритість творчості Мирослава Михайловича для слухача.

Овації Маестро  - Мирослав Скорик

Неначе, підтвердивши це ще й словесно, перед виступом Мирослав Михайлович наголосив, що не любить, коли його оголошують за офіційними званнями. «Скажіть просто – композитор» – завершує Скорик і цим дає додатковий привід приймати та любити його музику якомога щиро й природно.

Подібно до того, як він відповів на запитання «Що Вас надихає?»: «Все, щ завгодно, “воно” саме приходить або не приходить»

Маестро Мірослав Скорик



Автор: Ганна Волчок
Фото: Сергій Пірієв
Виконавці: Мирослав Скорик, Олександр Пірієв, Ірина Стародуб, Богдана Півненко
Композитори:Мирослав Скорик
Музикознавці: Маріанна Копиця-Карабиць
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Галерея Фонду сприяння розвитку мистецтв


Фотоальбом:Фотоальбом



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
'110116_015.jpg