Міжнародна "Літня музична академія" у Київському інституті музики ім. Р.Глієра | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Міжнародна
Кот Юрій
Міжнародна "Літня музична академія" у Київському інституті музики ім. Р.Глієра
21 липня 2013, неділя
Поширити у Facebook

Міжнародна "Літня музична академія". Фото з сайту: http://www.dt.uaУ Київському інституті музики ім. Р.Глієра традиційно пройшла Міжнародна "Літня музична академія". Цього року в Академії брали участь 53 виконавці з Австралії, Канади, Норвегії, Польщі, Росії, США, Туреччини та України.

Майстер-класи вели професори, відомі виконавці: Яків Касман, Марк Лакірович, Володимир Пантелєєв (усі троє — зі США), Вадим Руденко (Росія), Олег Похановський (Канада), Юрій Кот (Україна).

Учасники Академії відвідують шість майстер-класів (фортепіано, скрипка, віолончель), кожен із яких триває по 45 хвилин.

Марк Лакірович (професор класу скрипки Longy School of Music у Бостоні і в Chicago College of Performing Arts Roosevelt University; проводить майстер-класи в Австрії, Канаді, Мексиці, Німеччині, Росії та США):

"Я завжди раджу своїм учням відвідувати майстер-класи. Адже на таких уроках найголовніше — отримання інформації. Це завжди нові знання. Звісно, є ймовірність, що учень не одразу сприйме всю інформацію, але навіть у такому разі вона обов'язково стане в пригоді йому на майбутнє".

Учасники, залежно від підготовленої програми, беруть майстер-класи із сольного виконавства або гри з оркестром у супроводі Національного заслуженого академічного симфонічного оркестру України (диригент — заслужений діяч мистецтв України Наталія Пономарчук).

Яків Касман (професор класу фортепіано Алабамського університету в Бірмінгемі; проводить майстер-класи в Кореї, Росії, США та Японії):

"Академія" багато в чому унікальна. Адже всі музиканти після майстер-класів беруть участь у концертах, що дає можливість одразу почути результат навчання. Але найголовніша відмінність Міжнародної "Літньої музичної академії" в Києві від інших майстер-класів — це можливість зіграти з оркестром. Це приваблює безліч виконавців".

Марк Лакірович: "Важливо, що учасники можуть зіграти не зі студентським оркестром, а з професійним колективом".

Олег Похановський (професор класу скрипки університету Манітоба в Канаді, проводить майстер-класи в Німеччині, Ізраїлі, Італії, Канаді, Сербії та США):

"Гра з оркестром — це перший крок у велике мистецтво, в професійне життя. Від уроку до уроку результат не завжди помітний, але на концерті справді розумієш, наскільки учні виросли як скрипалі та музиканти. У мене майже всі учні зіграли з оркестром вперше. Це їхній дебют, серйозне психологічне та фізичне випробування. Упевнений, вони назавжди запам'ятають цей досвід, адже це їхній перший виступ із оркестром".

Усі майстер-класи Академії відкриті: студенти, виконавці, педагоги можуть вільно відвідувати уроки. Багато учасників прагнуть подивитися на роботу як виконавців, так і професорів. Таким чином вони чіткіше бачать мету і завдання, які стоять перед обома учасниками освітнього процесу.

Яків Касман: "З одного боку, нам хочеться допомогти учням настільки, наскільки це можливо: виправити якісь помилки, не помічені раніше, сказати щось таке, що знаємо тільки ми (адже ми — теж виконавці і грали всі ці твори). З іншого боку, цікаво подивитися, що можна зробити за шість уроків, як це звучало на першому уроці і як прозвучить на концерті. Завдання учасника Академії — відкрити свою душу і розум для сприйняття. Якщо виконавець уже вивчив твір і вважає, що все ідеально й змінювати нічого не варто, приходити до нас нема сенсу. Учасник, безумовно, повинен бути сприйнятливим до всього, що почує, але і вміти відстояти свою думку — також необхідно. Адже викладач теж може помилятися. Коли в людини є власна думка і людина здатна її аргументувати, мене, наприклад, можна переконати. Процес навчання дуже цікавий, коли обидві сторони готові йти назустріч одне одному".

Серед учасників Міжнародної "Літньої музичної академії" — дві доньки професора Якова Касмана. Олександра Касман виконала перший концерт Прокоф'єва (пройшла майстер-класи у Юрія Кота), а Діна Касман (майстер-класи Вадима Руденка) — першу частину третього концерту Бетховена.

Яків Касман: "Вони звикли до моєї точки зору, і мені хотілося б, щоб вони почули й іншу. Я повністю довіряю професорам, у яких вони вчилися на Академії. Педагогічний склад Академії дуже сильний. Зізнаюся, я готовий навіть до того, що їхній погляд на музику може кардинальним чином змінити трактування твору. Мене це не лякає".

Учасникам Академії, окрім основних майстер-класів, було запропоновано додатково пройти майстер-класи камерного ансамблю, а також практичний курс старовинного та сучасного танцю.

Олег Похановський: "У камерному ансамблі виконавці разом роблять музику. Коли ти граєш соло, тебе неодмінно "підхопить" піаніст, а камерний ансамбль — це абсолютно інше мислення: тут потрібно відчувати, де більше послухати інших, а де виявити ініціативу. Це інший психологічний стан, який відрізняється від того, що супроводжує гру соло".

Яків Касман: "Камерний ансамбль — це дуже корисна річ. Інколи виконавцям складно знайти скрипаля чи піаніста. Звісно, за такий стислий відтинок часу, можливо, й не досягти зіграності, але важливо саме пограти разом. Музиканти швидко знаходять спільну мову, бо музика сама каже, що робити. Головне — грати захоплено".


Автор: Лідія Новохатько
Викладачі: Юрій Кот
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Джерело: Газета "Дзеркало тижня"



Інші:

Остап Лисенко - диригент, етнограф, музикознавець, педагог (140 років тому)
Як спів впливає на здоров'я?
Чому варто побачити балет "Норовлива донька" в Національній опері
Мирослав Скорик – геній, який прославив українську культуру!
Грав навіть у засланні: це композитор Барвінський, який пережив радянські табори
Музика незламності: гімн ВМС України отримав сучасне аранжування
Топ-10 молодих і перспективних акторів українського театру
Імена майбутнього української музики
Хор «Гомін» не очікував такого резонансу: мільйонні перегляди відео, розпродані квитки, додаткові концерти, турне Україною
Чому вагітним варто слухати класичну музику: науковці відповіли
«Симфонія перемоги». Як Бетховен і син гетьмана України перемогли Гітлера
Шляхами пам’яті: присвята Мирославу Скорику та Борису Лятошинському
Оперний співак, педагог, керівник театру «Музична драма», професор консерваторії
Дев'ять років тому в бою з російським агресором загинув соліст Паризької опери Василь Сліпак
Як П'ята симфонія Бетховена, присвячена українцю, стала символом перемоги
Тиха революція
9 червня день пам'яті Василя Барвінського
Консульство - філармонія: 20 років співпраці
"Зозулька" Соломії, або Трагічна доля Ганни Крушельницької
Дослідження виявило вплив музики на мозкові ритми людини
Випуск 2025: свято музики і таланту!
Легендарна "Мелодія" Мирослава Скорика має 20 версій і звучить на планеті кожні три дні
8 театральних прем'єр, які не можна пропустити в червні
Короткометражний фільм “ALONG THE LINES” увійшов до програми престижного TRIBECA FILM FESTIVAL
Яка зарплата у вчителя музики: що демонструє середній показник по країні
Батько Мирослава Скорика у 1939-му заробляв 500 злотих, а у 1941-му - 600 рублів
Видавництво "Родовід", "Танго для трьох"
Економіка дозвілля — скільки коштують квитки до кращих театрів ЄС
Актуальність опери у вічних питаннях
День пам’яті Дмитра Гнатюка
30-ліття «Віртуозів Львова»
Новий жанр у кіно: Анастасія Мамонтенко представляє «Маніфест духовного андеграунду»
Навіщо оркестру диригент: відповідь, яка здивує навіть меломанів
Міг навчати музики, але обрав бій за майбутнє без війни: чому вчитель обрав гармату замість класу
Дніпровський режисер поставив спектакль у Маріупольському театрі
Як у Львівському органному залі лікують душі музикою
100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
26.jpg